Hult65 skrev:När du startar, håll in choken sedan kickar du (utan att gasa samtidigt). Gasa upp han precis efter du har fått igång han. Sedan kör du med choken ett par 100 meter så motorn få bli varm. sedan kan du släppa choken.
Detta funkar för mig iaf. Det viktigaste är att du inte gasar samtidigt som du kickar.
Jag känner mig dum i huvudet men varför moppen inte startade andra gången jag gick ut var för att jag hade satt slangarna från bensintanken fel i förgasaren. Sen varför den gick så konstigt var för att någon anledning var mitt gamla munstycke alldeles för stort plötsligt. Hade 92 på när jag köpte moppen och då var den pluggad, körde med 102 elr 105 när den var urpluggad. Nu plötsligt funkar 90 rätt bra med urpluggat rör. Något som måste ha ändrats efter motorreparationen.
Dock är är den lite jobbig att hålla igång på tomgång och om man kör och drar in kopplingen börjar den varva upp i ett par sekunder och sen går den ner i varv om jag inte gasar något alls. Kan vara så att den drar tjuvluft då jag märkte att flottörskålen har en liten liten öppning på en sida även fast den är hårt fastskruvad, rinner lite ur den med. Inget stort problem för körningen men lite jobbigt om man ska stanna vid rödljus osv.