Sida 1 av 1

Ostrypt Cdi Box Derbi

Postat: 3 september 2017, 14:04
av davster
Tjena
Har en ny Derbi Senda drd xtreme 2017 med Metrakit thrower, annat munstycke och drivning 13-56. Den gör 79 i uppförsbackar och 80 på raksträcka. Den slutar alltså varva, fast än den klarar och varva mer. Därför har jag tänkt och köpa en ostrypt cdi Box, men då kan den ju varva hur mycket som helst. Men då är jag rädd att motorn varvar för mycket och slits sönder, kan den göra det? Vill ju absolut inte slita sönder min nya Derbi!

Postat: 3 september 2017, 15:15
av TheAndersson
Den kan inte varva hur mycket som helst med en ostrypt cdi. Cylinder, rör osv kommer hindra det så det inget du behöver oroa dig för.

Dock så tror jag inte du kommer uppnå speciellt mycket högre hastighet med ostrypt cdi med den setupen du har nu.

Postat: 3 september 2017, 16:02
av davster
Gött och veta att den inte kommer varva sönder iaf. Men jag vill inte ha upp den i mer än 85-90 ändå, tror du att den kommer upp i 90 med en ostrypt cdi Box? För nu känner man verkligen att den drar iväg också bromsar den iprincip in vid 80 och stannar där.

Postat: 3 september 2017, 16:37
av TheAndersson
Ställer du in den väldigt bra så är det inte helt omöjligt

Re: Ostrypt Cdi Box Derbi

Postat: 3 september 2017, 18:46
av Hult65
Hur högt varvar den nu med strypt cdi?

Postat: 4 september 2017, 17:00
av davster
Vet ej hur många rpm, hur vet man det?

Postat: 4 september 2017, 19:51
av Hult65
davster skrev:Vet ej hur många rpm, hur vet man det?
Räkna hur många sträck det visar på hastighetsmätarn när den inte kan varva mer. Varje sträck motsvarar 1000 varv