Moppen orkar inte!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
DerbiGuru
Elmoped

Moppen orkar inte!

Inlägg av DerbiGuru »

Tjena. Jag kör en CPI Oliver City -06 som jag precis införskaffat mig ett nytt trimmrör till. Stage 6 Pro Replica. Jag undrar då vad det kan bero på att mopeden inte orkar i backar och helt enkelt går piss på låga varv (när jag kommer över ca 25km/h går den som ett skott). Har hört talas om något som heter lågfartsmunnstycke kan det vara detta? Eller kanske hårdare kopplingsfjädrar?
Min "setup" är:
4,5g istället för 6g
Dragen v-ring
Stage6 rör
Större munnstycke 68 (orginal 60) 70 är för stort.
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket

Inlägg av TheAndersson »

Är inte helt insatt i variatorer men skulle tro att du behöver mjukare kopplingsfjädrar (förutsatt att du bestyckat rätt, lågfart kan du skita i att byta). Om jag inte minns helt fel så om du har för hårda kopplingsfjädrar så greppar det inte förens du når ett högre varvtal, vilket det låter som att ditt problem är, alt felinställd förgasare
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Användarens profilbild
DerbiGuru
Elmoped

Inlägg av DerbiGuru »

TheAndersson skrev:Är inte helt insatt i variatorer men skulle tro att du behöver mjukare kopplingsfjädrar (förutsatt att du bestyckat rätt, lågfart kan du skita i att byta). Om jag inte minns helt fel så om du har för hårda kopplingsfjädrar så greppar det inte förens du når ett högre varvtal, vilket det låter som att ditt problem är, alt felinställd förgasare
Tack så mycket får testa lite då :P
Skriv svar