Motor startar inte längre

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
ifxbee
Elmoped

Motor startar inte längre

Inlägg av ifxbee »

Min crossmoped dog för något år sedan troligtvis för att vevlagrena hade gjort sitt. Nu bestämde jag mig för att ta itu med det problemet. Jag delade motorn och bytte lagrena och gjorde i ordning allt. Motorn såg fin ut, skulle inte ha varit några problem.

Jag satt ihop mopeden och jag fick igång den. Den gick att köra lite men var svår att hålla igång då den inte fick bensin. Den fick lite baktändning och dog och gick inte att starta igen. Jag försökte igen nån dag senare efter att ha gått igenom förgasaren och rensat/finjusterat. Den gick igång i nån sekund med startgas men efter det så har den inte gått igång alls, bara baktänt nån enstaka gång jag kickat.

Jag plockade isär toppen igen för att kolla kolven och cylindern, inget såg ut att vara fel. Motorn har komp, men jag vet inte om det är tillräckligt. Har ingen kompmätare så jag vet inte. Motorn har ju dock varit igång och gått ett tag så det bör inte vara något fel på tändningen heller. Jag har försökt allt och har absolut ingen aning om vad felet kan vara.

Väldigt tacksam för svar. Har påbörjat jakt på en ny motor att byta ut den med ifall ifall, skulle helst vilja slippa byta helt och hållet.