Moppen får ingen luft

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Tube
Elmoped

Moppen får ingen luft

Inlägg av Tube »

Jag har en Baotian retro som inte startar, jag har fått igång den för någon vecka sedan men då dog den så fort man drog p en gnutta gas,

det finns en slang på insuget som ska kopplas till bränsleslangen för att skapa tryck som ska suga in bränsle i förgasaren, om denna inte är inkopplad så sugs luft rätt in i motorn genom insuget, och då går den dåligt, men drar jag däremot på den slangen så suger den ju inte in någon luft där och då dör motorn, så det verkar ju som att den inte får någon luft eller nåt skit

jag har inte så bra koll på mopeder men på min cross så finns den en cylinder som håller trottelnånel, denne ska då röra sig upp och ner när man gasar, detta händer inte på scootern och den är stilla vad manän gör med gasen, det öppnas bara en "grind" som skulle kunna jämföras med choken på en cross
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Annan förgasarkonstruktion, luftflödet genom förgasaren lyfter trotteln på scootern, den är inte direktkopplad till gasvajern som på många andra förgasare.

Låter som att du har någon form av förgasarproblem.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Tube
Elmoped

Inlägg av Tube »

G-son skrev:Annan förgasarkonstruktion, luftflödet genom förgasaren lyfter trotteln på scootern, den är inte direktkopplad till gasvajern som på många andra förgasare.

Låter som att du har någon form av förgasarproblem.
jo men villken sorts förgasarproblem
Skriv svar