PGO t-rex- den dör och går segt

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
byggnadssmeden
Elmoped

PGO t-rex- den dör och går segt

Inlägg av byggnadssmeden »

Hej. Jag fick en t-Rex från 2006 från en bekant. Jag startade den aldrig för den hade stått still länge. Jag tänkte att en genomgång är det den behöver och så trimma den samtidigt.

Jag tog bort v-ring. Bytte vikter. Bytte cdi. "Tog bort blindtarmen"

Jag tömde olje- och bensintank. Tittade på förgasaren. Såg ren och fin ut. Monterade ett likadant tändstift som innan. T-rexen gick dåligt. Dog på tomgång. Max 20 kmh. Varva konstigt när jag hade den på stödet.

Detta var i januari.

Jag kom på nu i april att jag hade fel tändstift. Köpte ett enligt instruktionsboken. Nu går mopeden i 50 enligt gps men ganska seg.. den dör på tomgång och den dog när jag körde med den men den startade igen.

Cdi jag köpte är en billig CDI Box NARAKU - Peugeot, Kymco, SYM, TGB, PGO, Honda

Tror jag köpte 6,3 g vikter. Jag väger något över 90 kg.

Jag undrar vart jag ska börja felsöka? Förgasare? Cdi?
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket

Inlägg av TheAndersson »

Bestyckning utav förgasare är nödvändigt när man tar bort blindtarmen, köp en sats o börja med en 10-15 storlekar större munstycke och jobba dig nedåt tills den går som bäst
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
byggnadssmeden
Elmoped

Inlägg av byggnadssmeden »

TheAndersson skrev:Bestyckning utav förgasare är nödvändigt när man tar bort blindtarmen, köp en sats o börja med en 10-15 storlekar större munstycke och jobba dig nedåt tills den går som bäst
Jaha. Det jag läst mig till var att bestyckning endast behövdes om luftburken ändrades.

Tack för svar. Jag börjar med det.

Choken brukar inte strula på dessa?

Mvh
Skriv svar