GILERA SMT 50 -04 Hjälp!!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
ludlew
Elmoped

GILERA SMT 50 -04 Hjälp!!

Inlägg av ludlew »

Hej, jag öppnade nyss upp min Gilera SMT 50 för att byta ut lite saker och märkte att en elkabel hade gått av. Det är två paralella kablar som går in i en skruv/mutter som sitter i förgasaren. Jag har en Dellorto förgasare och jag tror att den har med kallstart att göra. Kabeln är av vid själva skruven och går sedan upp med resten av elkablarna till hastighetsmätaren. Jag har försökt hitta reservdelar som liknar denna men jag har inte hittat något på varken twostroke eller cykelkraft. Är det en "kallstarts skruv" eller är det något annat, är den viktig eller klarar jag mig utan den?

Jag köpte moppen begagnad och jag märkte nyss att kedjan var två olika mindre kedjor ihopsatta, dvs att halva kedjan gick ned i dreven och andra halvan passade inte riktigt. Har tittat på kedjor men jag vill helst åka till en fysisk butik för att kunna jämföra längden och få rätt. Är biltema ett bra alternativ kanske samt twostroke eller ska jag hitta en lokal butik?

Skulle vara jätte tacksam för snabbt svar.
Användarens profilbild
NizzePisse
Svårstartad skrothög

Inlägg av NizzePisse »

Du klarar dig utmärkt utan förgasarvärmare. Du kan löda ihop kabeln om du vill ha kvar den. Själv så tycker jag att det bara är ännu en anledning till att batteriet dör när man glömt tändningen på.

Själv så har jag alltid beställt kedja ifrån Twostroke, oftast så kommer nästa eller nästnästa dag. Ingen erfarenhet av biltemas kedja.

Lycka till.
Hellre omkörd och bortkommen än bortförd och omkommen.

Gilera Smt -08 -Såld
Gilera H@K -02 -Såld
CH Racing -06
Ducati 900ssie -98
Skriv svar