Sida 1 av 1
går ej att dra ur på sista 2 växlarna
Postat: 10 januari 2008, 21:56
av YamahaPower
nån som vet vad som kan va fel på min moppe har ett tubokit high quality nått och 64-14 och 105 munstycke och när jag hade åkt 14 km och skulle vända hem så gick det inte att dra ur på som sista 2 växlarna det va som om motron skar och den är så hela tiden nu kan varva fult på alal växlar utom 5,6 blir galen. och jag har tagit bort elstrypningen i cdi- boxen
Postat: 10 januari 2008, 23:04
av mrxrider
det problemet hadde jag närjag körde med gianelli:O sen bytte jag till Hebo så gick det finfintsen:D
Postat: 10 januari 2008, 23:41
av YamahaPower
okej men den har ju gåt bar med det där röret dert har gåt skit bra och gianeli ska man inte ha till AM6 lr det är sämre det är bätre med geaneli till Derbi motorer
Postat: 10 januari 2008, 23:47
av mrxrider
duu en i min klass har gianelli på sin dt med en 19 förgasare den går i ca 107 om inte mer
Postat: 11 januari 2008, 06:46
av YamahaPower
mm och jag har bara byt múnstycke och rör och den går i 105 ;)lr gjorde tills den börja cpa sej
Postat: 11 januari 2008, 07:44
av Dracen
YamahaPower skrev:mm och jag har bara byt múnstycke och rör och den går i 105 ;)lr gjorde tills den börja cpa sej
alldrig att du äns va nära 105km/h me din klena setup.
Postat: 11 januari 2008, 11:16
av drayper
Dracen skrev:YamahaPower skrev:mm och jag har bara byt múnstycke och rör och den går i 105 ;)lr gjorde tills den börja cpa sej
alldrig att du äns va nära 105km/h me din klena setup.
Word alla nu för tiden har "glädjemätare"
Postat: 11 januari 2008, 12:45
av Yamaha_rider
mrxrider skrev:duu en i min klass har gianelli på sin dt med en 19 förgasare den går i ca 107 om inte mer
Pris till årets glädjemätare?

19mm förgasare gör bara på accet bara så du vet o gianellit toppar på AM6 högst 90... Förmodligen mindre.
Postat: 11 januari 2008, 15:57
av YamahaPower
mm i såna fall är det glädje mätare för 105 stog den på och när jag körde i 85 med sjkus mäte en bil upp mej då körde jag i 83 genligt bilen och det va inan jag byte till tubokit och jag tror inte att bara för jag byte till tubo så ändra den knapast till "glädjemätare"
Postat: 11 januari 2008, 15:58
av YamahaPower
jaja skit samma nån som vet vrf det inte går att dra ur på dom sista växlarna det va det som va frågan inte nån hastighet
Postat: 11 januari 2008, 16:10
av Luthemaister
har du haft röret länge? det kanske är dax att sota ut det för så var det på min iaf( fast då hade jag urpluggat orginal rör)
ot: hade du loss tanken när du skulle byta munstycket?
Postat: 11 januari 2008, 16:12
av YamahaPower
naj lr jag har bara sat ditt det och kört kanske max 5 mil med den sen hände det . jag tog bort tanken och röret sen vred jag förgasarn åt sidan bara
Postat: 11 januari 2008, 16:25
av Luthemaister
ot: då antar jag att du hade loss batteriet? och sen kanske du ställt in det fel när du kopplade in det igen så att den visar för mkt?
Postat: 11 januari 2008, 16:28
av YamahaPower
naj det har jag faktist alldrig gjort lr jo en gång när jag sata ditt neon men det va efter det som dom mätas upp mej
Postat: 11 januari 2008, 17:13
av Yamaha_rider
Kyler den ordentligt? Lyser inga lampor?
Postat: 11 januari 2008, 17:15
av YamahaPower
nej inte som jag set på displajen så är allt som normalt men vrf är det bara på dom 2 sista den inte kyler i såna fall?
Postat: 11 januari 2008, 17:40
av bensinskalle
inte helt otroligt att den kan ha gått dåligt utan att du märkt de,l och att ring/ringarna kanske fått lite stryk tillslut...... Jag antar att du har separat smörjning... När man åker me lite tyngre bestyckning på förgasaren kan de vara bra att öka på pumpen lite så den får mer olja....
kan vara att du plötsligt har fått ner skit i förgasaren som blockerar EN DEL av bränsletillförseln så att motor blir klenare.
Postat: 11 januari 2008, 18:14
av YamahaPower
en den gå ju skit bara på alla andra växlar utom 5,6 och sen har jag i lite olija i tanken redan nu för att den ska smörja bra
Postat: 11 januari 2008, 18:19
av bensinskalle
ringarna kan ha blivit aningen skadade så motorn tappat lite effekt, tillräckligt för att de ska märkas skillnad på högre växlarna iaf. ((((( bara en teori!!! )))))
annars kan de va tändningen som fått sig en liten stöt så den inte riktigt vill bete sig rätt, åk till återförsäljare och gör en mätning om du är osäker, kostar inte många kr.... Kan vara förgasaren som strular...
Ta loss den, kontrollera /rengör..... Annars nåt annat som är glappt som kan ställa till kanske??
Postat: 11 januari 2008, 18:55
av YamahaPower
okej ska kolla upp det . men allså tror inte det är det med kolvringarna för när jag läger i 5 txp och drar på ful käns det som om jag nitar men ska kolla upp det tack
Postat: 11 januari 2008, 18:58
av eriksson2k
107 och 105, In my azz, Aldrig livet nån av era har gjort det, ingen moppe går i över 100 med bara rör, lär er detta - MÄT ALDRIG UPP MED ERA MOPPE MÄTARE, GÖR DET MED GPS
Postat: 11 januari 2008, 19:01
av YamahaPower
men jag har drevta, du kanske ska läsa inna du ytrar dej
Postat: 11 januari 2008, 19:10
av bensinskalle
YamahaPower skrev:men jag har drevta, du kanske ska läsa inna du ytrar dej
spelar ingen roll att du drevat, de gäller att motorn ska orka varva ur då också. Men de är inte helt otroligt att den gör upp mot 100 iaf.
Postat: 11 januari 2008, 19:11
av bensinskalle
YamahaPower skrev:okej ska kolla upp det . men allså tror inte det är det med kolvringarna för när jag läger i 5 txp och drar på ful käns det som om jag nitar men ska kolla upp det tack
läger i txp? drar på ful ?, snälla förklara de... fattar inte va du menar :S
Postat: 11 januari 2008, 20:36
av YamahaPower
när jag läger i 5 an tex *