Sida 1 av 1
Högre varv m.h.a. Trimvariator = vevras?
Postat: 23 december 2016, 00:54
av beta rr enduro beast
Kör en aerox med:
Polini 70cc sport
Stage 6 pro replica
Malossi flyclutch
Gula fjädrar o 4g vikter
2 av mina polare säger att om jag byter till t.ex stage 6 sport pro variatorn så kommer motorn varva rejält mycket mer o slita enormt mycket mer på vevpartiet...stämmer detta?:S
Postat: 24 december 2016, 17:02
av Mackenn
Nej det stämmer ej. Men använd icke för lätta variatorvikter
Postat: 28 december 2016, 02:23
av mojoxom
Stämmer inte.
Postat: 28 december 2016, 15:57
av Arkstar
Dina polare behöver läsa på.
Först och främst så är det inte själva variatorn och variatorskålen som avgör hur mycket det varvar. Det som i sin tur avgör hur mycket det varvar är dina vikter i förhållande till kopplingsfjädrar.
Med större variator är skillnaden att remmen kan åka högre upp som i sin tur innebär högre toppfart. Men att du skulle byta variator och motorn skulle varva mer stämmer alltså inte!
/ Arkstar
Postat: 31 december 2016, 00:51
av mojoxom
Arkstar skrev:Dina polare behöver läsa på.
Först och främst så är det inte själva variatorn och variatorskålen som avgör hur mycket det varvar. Det som i sin tur avgör hur mycket det varvar är dina vikter i förhållande till kopplingsfjädrar.
Med större variator är skillnaden att remmen kan åka högre upp som i sin tur innebär högre toppfart. Men att du skulle byta variator och motorn skulle varva mer stämmer alltså inte!
/ Arkstar
Bra förklarat Arkstar!