Sida 1 av 1

Derbi går dåligt med effektrör

Postat: 12 oktober 2016, 19:24
av Oskar olsson
Jag satte på ett gianelli 2t som jag lånade av min kompis. Han har en Derbi Senda drd 2011 och jag har en Derbi Senda extreme 08

När jag hade bytat rör så bytade jag även till ostrypt cdi och större munstycke. När jag sedan körde så var den jätte slö och kom bara upp i typ fyra tusen varv.
Sen testade jag att byta till olika munstycken utan någon större skillnad. Kan det vara så att hans rör inte passar på min moped?

Postat: 12 oktober 2016, 19:41
av Raggarn1337
Bägge mopeder har den nya motorn så det ska ju inte vara någon skillnad.
Förgasaren som inte är tillräckligt inställd.
Inte tillräckligt stort munstycke eller så kan det ju vara så enkelt så som att nålen står fel.

Postat: 12 oktober 2016, 20:12
av Oskar olsson
Raggarn1337 skrev:Bägge mopeder har den nya motorn så det ska ju inte vara någon skillnad.
Förgasaren som inte är tillräckligt inställd.
Inte tillräckligt stort munstycke eller så kan det ju vara så enkelt så som att nålen står fel.
Jag testat både att ändra nålen och testat alla munstycken från 76 till 102 och ställt in förgasarn rätt.

Postat: 13 oktober 2016, 10:18
av MacGyver84
Mopeden kanske vill ha mer luft har du provat det?.

Postat: 13 oktober 2016, 18:23
av bensinskalle
Det är inte så enkelt som att du kör fel? Effekten kommer ju inte fullt förrän vid 8000.

Postat: 17 oktober 2016, 19:49
av Oskar olsson
bensinskalle skrev:Det är inte så enkelt som att du kör fel? Effekten kommer ju inte fullt förrän vid 8000.
Haha nej jag kör inte fel!

Postat: 17 oktober 2016, 20:57
av ifxbee
Problemet försvinner sekunden du drar pluggen ur kröken. Motorn kommer att gå dåligt så länge den stora pluggen är kvar.

Postat: 19 oktober 2016, 18:18
av Oskar olsson
ifxbee skrev:Problemet försvinner sekunden du drar pluggen ur kröken. Motorn kommer att gå dåligt så länge den stora pluggen är kvar.
Pluggarna är dragna!!

Postat: 20 oktober 2016, 15:17
av MHL
håller med Macgyver den får nog inte tillräckligt med luft

EDIT: Har du testat att skruva in luft skruven helt och sedan skruvat ut den 1.5 varv?