Tjena!
För ca. 2 månader sedan körde jag klantigt nog min Peugeot Jetforce C-tech utan kylarvatten. Den blev då varm (nästan upp mot 120 grader vilket är max på mätaren). Var då nära en bensinmack vilket gjorde att jag kunde slå av motorn, köpa kylarvatten och fylla på. Moppen gick efter detta lika bra som innan utan problem.
Några dagar senare märkte jag att moppen blev ovanligt varm när jag körde. Detta visade sig inte alltid, ibland gick den att köra på en lagom temperatur och ibland gick den upp mot 100 grader. Har sedan dess varit försiktig vid körning och alltid haft koll på motortemperaturen, om motorn blir varm åker jag åt sidan och låter den svalna ett tag.
Detta har gått bra fram till i eftermiddags då den maxade temperaturmätaren. Jag slog då av moppen som började låta konstigt, en beskrivning av ljudet skulle vara att det kokade eller smällde. Några sekunder senare började det rinna kylarvatten från moppen (ca. 1dl) och nu står den i garaget och jag har ingen aning om vad problemet är då jag inte är så insatt i mopeder. Förstår att det antagligen var något jag förstörde när jag körde utan kylarvatten, men behöver er hjälp med att ta reda på vad, och vad jag ska göra åt det..
Tack på förhand!