Derbi DRD Racing för snabb

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
classhimovic
Elmoped

Derbi DRD Racing för snabb

Inlägg av classhimovic »

Tjena! Har köpt en begagnad oberörd Derbi DRD racing 06. Den går i 55/60 men allt är original. Vad säger farbor blå om det om dem tar mig?
Det kunde ha gått
Användarens profilbild
MHL
Elmoped

Inlägg av MHL »

Dom lär väl tro att du ljuger men om allt är orginal så är det inte ditt fel, då får väl dom göra en undersökning eller något. skulle jag gissa på iallafall
Setup:
Rieju drac RR 100kmh
*Polini guss 80cc (cylinderkit)
*Tecnigas enox (mellan/högvarvigt rör)
*21mm dellorto black racing förgasare (äkta)
*13/48 drevning
*malossi insug och membran (ostrypt)
classhimovic
Elmoped

Inlägg av classhimovic »

MHL skrev:Dom lär väl tro att du ljuger men om allt är orginal så är det inte ditt fel, då får väl dom göra en undersökning eller något. skulle jag gissa på iallafall
Okej tack
Det kunde ha gått
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Raggarn1337 »

Det fungerar tyvärr inte så.
Den är din skyldighet att se till så att den inte överskrider hastighetsgränsen.
Om jag minns rätt så får den endast framföras i 45 km/h fast den får KUNNA gå i 51/52 km/h som max, dock inte överskrida 45 km/h.
Oavsett om den är original!
De flesta Derbi's gör väl runt 60 km/h direkt ur kartongen så man får se till att hålla sig till 45 km/h. :)
PåDal
Farsans gamla zündapp

Inlägg av PåDal »

det du skulle kunna göra är att dreva den lite så att den går 5 km/h långsammare.
Cpi sm 06- SÅLD
Användarens profilbild
Hilmersson
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hilmersson »

Missminner jag mig inte så gör de ca 57km/h på plan väg då mätaren ligger mellan 55-60km/h precis som du säger. Lägg sedan till att de har lite glädjemätare precis som alla mopeder så är du nere på 52 ärliga, alltså inget du har någon skyldighet att åtgärda egentligen.
Skriv svar