tja
har en aerox 04 den e timmad med sport cylinder...19mm förgasare.
och jag började polera insugs kanaler undrar om man ska göra de eller inte att den går bättre sen hörde jag att man kan göra utblåset störe. är det nån som vet nånting om de?
utblåset skall du inte börja att fila på.Börja inte med dessa garage/bonntrimmningar!
Däremot kanalerna kan du polera.Börja med att ta bort allt gjutskägg med en dremel+slipstift.Sedan kan du börja att högglanspolera insugskanalerna.Sök även hjälp av någon som är duktig att porta upp kanalerna i cylindern.Obs detta skall du inte ge dej in på själv,väldigt noga med vinklarna.
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
att borra upp avgas kaneln på en org cylinder brukar faktiskt ge en del effekt av mina erfarenheter iaf men kan också ge det motsatta som kong sa om man borrar för mycke(borrar med borr eller dremel)
en till grej
vad ska man ha för sandpapper eller med vad är det lättast att göra har ni bilder eller nånting sånt
har ni gjort de?
ha ha låter kanske lite dumt men vill inte gör fel
om du är nöjd med moppen som den är nu?..så pilla inte på den. men jag filade upp utblåset på min gamla moppe och tog bort lite små kanter o skit effteråt som hade blivit när jag filade. sen dängde jag på den och körde bara. filade inte mkt alls. men den blev bra mkt piggare i accet hehe:P men om du är osäker så gefan i o fila... lr fila bara väldigt lite itaget så märker du.
// J.O
nu slipade jag kanaler och gjorde de med vanlig sandpapper till 320 sen gick jag till vattensanpapper till 600 gjorde jag bra eller ska man ändra nånting? vill inte göra fel
marko skrev:nu slipade jag kanaler och gjorde de med vanlig sandpapper till 320 sen gick jag till vattensanpapper till 600 gjorde jag bra eller ska man ändra nånting? vill inte göra fel
Stick över direkt till 800 papper sen kan du börja polera smått
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
800 vattensandpapper? räcker det med 800 eller ska jag gå till 1000-1200? tror do blir det för mycket polerat och det blir inte ruggig yta vad tror ni? tack för hjälpen