Hej idag monterade jag blackbox(morsekod) och plugga ur moppen, allting funka prima så jag höll på att ställa in blackboxen till rätt varvtal.
Jag åkte iväg en sväng (ca 300m) för att kolla hur fort den gick med blackboxen aktiverad, insåg att jag skulle höja varvtalet.
Stanna till och avaktivera boxen för att åka tillbaka.
Går prima och sedan från ingenstans så bara dör den.
Vi tog då bort tändstiftet och kolla om den fick nån gnista, det fick den INTE
Vi testade då tändstiftet i min kompis moppe och då fick den gnista, alltså inte fel på tändstiftet för hans tändstift fick ingen gnista på min moppe heller.
Snälla hjälp, all hjälp välkommen!!!!
Moppen är en drd ltd ed -08 om det spelar nån roll.
Att folk ska envisas med att hålla på med varvtalsregulatorer hela tiden... Nej skämt åsido...
Låter som att CDIn kan ha kortslutit sig, hur exakt har du kopplat den? Släng upp ett par bilder
Hej när du aktiverade blackboxen åkte du snabbare än vad du hade ställt in varvet på för om du gjorde det så kan Hela tändnings system va förstört. Man måste alltid aktivera den när man är på lägre varv än man har ställt in den på
Raggarn1337 skrev:Att folk ska envisas med att hålla på med varvtalsregulatorer hela tiden... Nej skämt åsido...
Låter som att CDIn kan ha kortslutit sig, hur exakt har du kopplat den? Släng upp ett par bilder
Albin923 skrev:Hej när du aktiverade blackboxen åkte du snabbare än vad du hade ställt in varvet på för om du gjorde det så kan Hela tändnings system va förstört. Man måste alltid aktivera den när man är på lägre varv än man har ställt in den på
bensinskalle skrev:Koppla bort blackboxen och prova igen. Har den fortfarande ingen tändning har du antagligen sabbat CDI:n. Bara å prova byta den isf.
Sen får du även tänka på att du måste justera förgasaren (huvudmunstycke) om du tar ur pluggar och andra strypningar
Glömde skriva det men vi koppla bort den och den hade fortfarande ingen gnista. Är det krångligt o byta cdi?
Krångligt att byta cdi? Äsch, finns massvis med guider ifall det skulle behövas. Du kan ju passa på att köpa en ostrypt cdi nu när den andra gått sönder dessutom.
Se till att ta till hjälp här på forumet eller av någon kunnig du känner så du inte kopplar den andra fel också, ifall du nu kopplade denna fel dvs.