Sida 1 av 1

Byta vikter och v-ringar

Postat: 12 juli 2016, 22:06
av HaxEnDer
Hej
Jag undrar om jag kan dra v-ringen och gå ner lite i vikter på min aerox.
Kan jag då strypa aeroxen till 50-52 km/h med detta setet?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=13013
Då borde jag väll få bätte acc men ändå samma tophastighet.

MVH Calle

Postat: 12 juli 2016, 22:28
av pgt speedfight1
ja

Re: Byta vikter och v-ringar

Postat: 13 juli 2016, 09:20
av dcp416
HaxEnDer skrev:Hej
Jag undrar om jag kan dra v-ringen och gå ner lite i vikter på min aerox.
Kan jag då strypa aeroxen till 50-52 km/h med detta setet?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=13013
Då borde jag väll få bätte acc men ändå samma tophastighet.

MVH Calle
dom shimsen sätter man väl för att öka mellanrummet mellan variatorn och skivan, om man inte sätter dom bakom variator rampen

Re: Byta vikter och v-ringar

Postat: 14 juli 2016, 20:03
av HaxEnDer
dcp416 skrev:
HaxEnDer skrev:Hej
Jag undrar om jag kan dra v-ringen och gå ner lite i vikter på min aerox.
Kan jag då strypa aeroxen till 50-52 km/h med detta setet?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=13013
Då borde jag väll få bätte acc men ändå samma tophastighet.

MVH Calle
dom shimsen sätter man väl för att öka mellanrummet mellan variatorn och skivan, om man inte sätter dom bakom variator rampen
Så jag kan göra så och på bättre axx? eller går det inte att strypa moped med dem ringarna?

Re: Byta vikter och v-ringar

Postat: 14 juli 2016, 23:23
av dcp416
HaxEnDer skrev:
dcp416 skrev:
HaxEnDer skrev:Hej
Jag undrar om jag kan dra v-ringen och gå ner lite i vikter på min aerox.
Kan jag då strypa aeroxen till 50-52 km/h med detta setet?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=13013
Då borde jag väll få bätte acc men ändå samma tophastighet.

MVH Calle
dom shimsen sätter man väl för att öka mellanrummet mellan variatorn och skivan, om man inte sätter dom bakom variator rampen
Så jag kan göra så och på bättre axx? eller går det inte att strypa moped med dem ringarna?
om avståndet melaan variatorskivorna blir större innan start så kommer remmen ner på hylsan och högre upp på bakre drev, då får du lättare startväxel, men den skall hellst inte vara i botten runt hylsan,, blir lätt slir då,
men man kan köpa olika typer av v rinag och brickor, på pegueot så sitter det som en skiva bakom variatorn som man kan byta till smalarem lite högre toppfart då,,
vet ej på aroxen hur det ser ut,,
men det finns säkert nån här som vet 8)
kolla här : om det hjälper
http://www.webcar2000.com/countries/swe ... oped.phtml