Köpa CPI SM?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Lucasosterberg
Svårstartad skrothög

Köpa CPI SM?

Inlägg av Lucasosterberg »

Hej! Idag blev roxxen såld och jag har tittat på en fin cpi sm. Sökte runt lite om märket men hittade inte så mycket utom att det är taiwanesiskt och har en AM6 kopia med lite egna delar osv. Den är ju fett snygg enligt mig men man vill ju ha grejer som håller också. Vad tycker ni om cpi sm? Är det något att ha?
Användarens profilbild
Zerenda
Elmoped

Inlägg av Zerenda »

Ett tips är att leta upp den stora tråden om cpi Sm/Sx här på forumet. Är på telefonen annars skulle jag länka.

Har en själv och är nöjd. Hade Rieju förut och visst, AM6 är en bättre motor men det är inga stora skillnader. Koppling och något mera.

Mvh
CPI SM 08 - Limited

Technigas E-Nox
14/56

''Han går på gymnasiet och åker moped''
PåDal
Farsans gamla zündapp

Inlägg av PåDal »

Kommer att nämna några grejer som jag tycker är positivt och negativt.

+Lätt att skruva med om man har det underliggande röret
+snygg
+rätt så hög
+går gött som fan utan pluggen
-låter gött

- Bakdämparen är inte den bästa. Bakdämparen är totalt kass enligt mig, väldigt mjuk och helt enkelt inte så bra kvalitet på. Framdämparna tror jag är helt ok
- Vissa cpi sm har ingen kick pga det underliggande röret.
- Går dåligt ifall man byter till sport luftfilter och så blir det svårt att ställa in förgasaren

Tycker att det är en väldigt trevlig moped men vet ej om växellådan har samma kvalitet som en AM6 men det ska funka bra så länge man sköter det. Det enda som egentligen är sämre med denna moppen än andra är att dämparna kanske inte är de bästa men.
Cpi sm 06- SÅLD
Lucasosterberg
Svårstartad skrothög

Inlägg av Lucasosterberg »

Blev en Roxon istället men tack för det liiite sena svaret ändå :lol: :wink:
Skriv svar