Sida 1 av 1

Rieju mrt 2014 med ojämn gång :(

Postat: 23 juni 2016, 14:49
av noeyes3
Tjena alla moppepojkar!
Bestämde mig för att trimma min Rieju mrt förra helgen då jag ansåg att det var dags :lol:
borrade upp pluggen i början på röret och bytte huvudmunstycke ifrån st.76 till st.88. Jag kickade igång den och den verkade gå bra på tomgången men dog nästan på höga varv.
Moppen håller som sagt på att dö när man när man kommer upp i de högre varven och innan dess så känns den lite hackig.
Har bytt ned mig i munstycke ända tillbaka till original st.76 men får samma resultat.
Jag tror det är ecu boxen som stryper den elr att den kanske drar tjuvluft någonstans.
Ska jag testa att byta upp mig i storlek?
Har någon upplevt nåt liknande och hur löste ni det?
Vill verkligen inte köra original igen :cry:

Postat: 23 juni 2016, 16:00
av Gutå
Större Munstycke!! :D

Postat: 23 juni 2016, 17:54
av noeyes3
Bytte upp munstycket till st.90 men samma sak händer igen :(
Kan det vara tjuvluft?
Ingen expert men är det inte så att moppen "hackar" om den drar tjuvluft?

Postat: 23 juni 2016, 21:57
av Gutå
Jag tror att du ska ha ännu större munstycke jag skulle ha bytt till större iaf. Tror inte att de är tjuvluft då skulle den ha bettet sig annorlunda. :D

Postat: 24 juni 2016, 07:49
av ockelbo
Sitter med samma symptom på min CPI Popcorn, FYFAN vad det suger med bestyckning.

Postat: 24 juni 2016, 12:32
av MacGyver84
ockelbo skrev:Sitter med samma symptom på min CPI Popcorn, FYFAN vad det suger med bestyckning.
Är det bara jag som tycker det låter mycket att gå upp från 76 till st.88 i munstycke bara av att borra upp pluggen lite du har ju inte tagit ur den helt såg att du provat gå ner igen i munstycke nu sen så måste du kolla om det sitter nån luftburksstrypning också annars blir det inte rätt med blandningen.

Postat: 24 juni 2016, 12:39
av noeyes3
Oops, glömde skriva att jag hade testat allt mellan st. 76 till st.90 med liknande symptom.
Sen har jag tagit bort alla pluggar förutom katalysatorn och reedventilerna.
Men kan det vara då att den helt enkelt får för lite luft?

Postat: 24 juni 2016, 13:22
av TheAndersson
Blöddrar eller bööar den? Låter det bööööö när du gasar så ska du ha större munstycke, låter det som den dränker sig så ska du gå ner i munstycke, testa även höja trottelnålen om den hackar fram

Postat: 24 juni 2016, 18:13
av ockelbo
TheAndersson skrev:Blöddrar eller bööar den? Låter det bööööö när du gasar så ska du ha större munstycke, låter det som den dränker sig så ska du gå ner i munstycke, testa även höja trottelnålen om den hackar fram
Vad tycker ni detta är? Blödder?
https://youtu.be/IeZp5Ls8fZU

Den är perfekt på tomgång men när man gasar så är den slö som fan och maxar typ 20 km/h. Kan ibland vara typ seg första 1-2 km/h sen rapp från 3km/h till typ 6-7 km/h sen börjar den hacka precis som den gör i videon.
Kortfattat, aningen rapp första 5 km/h sen hackar den bara.

Vad ska jag göra? Gå upp eller ner?

Postat: 24 juni 2016, 18:14
av noeyes3
Bytte upp mig till munstycke st.102 och nu går den som ett skott! :D
Dock så går den aningens ojämnt när man drar på men går bättre när man drar i choken. Tror ni det är luftskruven eller nålen? :?

Postat: 24 juni 2016, 21:34
av ockelbo
noeyes3 skrev:Bytte upp mig till munstycke st.102 och nu går den som ett skott! :D
Dock så går den aningens ojämnt när man drar på men går bättre när man drar i choken. Tror ni det är luftskruven eller nålen? :?
Så du bytte från strlk 76 till 102 bara för att ha dragit pluggen? Det var ju inte lite det, tur att det funkar iaf!

Postat: 24 juni 2016, 21:53
av Papphammar
Om den går bättre med choken i så ska du ha fetare blandning/mer bensin, prova att skruva in luftskruven 1/4 varv i taget tills den går renare ev. gå upp nån storlek i munstycke