Har en Rieju Mrt 2015, den skrammlar och låter extremt mycket.
Den har haft en oerhört hög ljudvolym sen jag köpte den för 6 månader sen, skrammlet kom nu för 1 vecka sen.
Jag har försökt lösa skrammelproblemet genom att skruva åt skruvarna som fäster avgassystemet.
Det hjälpte inte så jag skulle vilja ha några tips som kan lösa problemet.
Hur ungefär låter skramlet? Låter det som att det kommer ifrån växellådan, cylindern, bak från ljuddämparen? Kan det vara kedjan som skramlar? Lite mer specifik måste du tyvärr vara!
Du skall inte skruva skälv du har garanti åk dit ni köpte den så får dom felsöka... Skruvar du skälv kan firman med all rätt hävda att du orsakat problemet skälv o då kan det bli problem med garantin på moppen
moddlaren skrev:Du skall inte skruva skälv du har garanti åk dit ni köpte den så får dom felsöka... Skruvar du skälv kan firman med all rätt hävda att du orsakat problemet skälv o då kan det bli problem med garantin på moppen
Raggarn1337 skrev:Hur ungefär låter skramlet? Låter det som att det kommer ifrån växellådan, cylindern, bak från ljuddämparen? Kan det vara kedjan som skramlar? Lite mer specifik måste du tyvärr vara!
Låter som om det kommer från cylindernynningen vid kröken, men är inte säker. När jag trycker mot kröken så dämpas ljudet
På twostroke finns det sotningssatser som man kan köpa som har en sån packning, du får se dom andra packningarna som en bonus Är osäker på om dom går att köpa styckvis.