Trimma kina moped?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
cheesewastaken
Elmoped

Trimma kina moped?

Inlägg av cheesewastaken »

Jagf har en vento speedfighter rs och undrar vad den har för strypningar. Jag vet att den har ostypt cdi iallafall. Men jag undrar vad man mer kan göra med den för att få den att gå fortare? Kanske gör bort mig helt nu men kan man dra pluggen på en sådan? Om det nu finns en.
Användarens profilbild
ockelbo
Svårstartad skrothög

Inlägg av ockelbo »

Vet inte om det är 2 eller 4takt men utgår från att det är tvåtakt så borde den ha variatorring som kan tas bort, plugg i mynningen på avgasröret, ett litet rör i luftburken som hindrar ökat luftintag och möjligen någon plugg i förgasaren.

Men säkert v-ring och plugg i avgasröret iaf.
Kines 2T
Setup:
Tecnigas Next-r
Italkit race tändning
Pwk 28mm förgasare
Malossi MHR 70cc 12mm
Malossi MHR vev
Malossi multivariator
dcp416
Elmoped

Inlägg av dcp416 »

den är väl 4-takt gy6 motor som alla andra kinamoppar qmb eller qma
då har du :
ingen plugg i röret
du kan ha en skorsten i luftburken,, bort med den
kolla bakom variatorn om du en bricka med skruvar ta bort den då,
du kan ha en exta ring runt vevaxeln som sitter över distanshylsan, bort med den.
kolla under svarta locket under förgasaren om du har en mässingsstav där,, bort med den,

om du har en svart liten grejj med en sladd som sitter i variatorkåpan,, bort med den, och köp en satts med större huvudmunstycken, 5mm are,
och gå upp 0,10 tex 65 till 75, och jobba dig neråt tills moppen går bra och stifftet e brunaktigt 8)
MH ryz enduro 50cc,
TGB 50x jetfighter 50cc,
peugeot Speedfight 2 X-race,95 KMH
peugeot Jetforce tsdi 65 KMH
peugeot Ludix one
peugeot elystar 125cc
Rieju drac
sprint 50cc
cheesewastaken
Elmoped

Inlägg av cheesewastaken »

dcp416 skrev:den är väl 4-takt gy6 motor som alla andra kinamoppar qmb eller qma
då har du :
ingen plugg i röret
du kan ha en exta ring runt vevaxeln som sitter över distanshylsan, bort med den.
kolla under svarta locket under förgasaren om du har en mässingsstav där,, bort med den,

om du har en svart liten grejj med en sladd som sitter i variatorkåpan,, bort med den, och köp en satts med större huvudmunstycken, 5mm are,
och gå upp 0,10 tex 65 till 75, och jobba dig neråt tills moppen går bra och stifftet e brunaktigt 8)
Jag har varken v ring eller någon mässingskruv... Jag har ostrypt CDI och hittar inte heller den där sladden på variatorlocket. Vad fan är det för moppe och strypningar jag har?!
Användarens profilbild
ockelbo
Svårstartad skrothög

Inlägg av ockelbo »

cheesewastaken skrev:
dcp416 skrev:den är väl 4-takt gy6 motor som alla andra kinamoppar qmb eller qma
då har du :
ingen plugg i röret

Jag har varken v ring eller någon mässingskruv... Jag har ostrypt CDI och hittar inte heller den där sladden på variatorlocket. Vad fan är det för moppe och strypningar jag har?!
Min kines (Cityhopper 50) var också likadan, fanns inga strypningar övh men gick fortfarande i 53 km/h. Allt du kan göra nu är att köpa lättare vikter (det kommer göra en hel del i axxet)
Köpa nytt avgasrör
Köpa grövre förgasare och byta till sportluftfilter
Sen typ inge mer eftersom att det är 4takt
Kines 2T
Setup:
Tecnigas Next-r
Italkit race tändning
Pwk 28mm förgasare
Malossi MHR 70cc 12mm
Malossi MHR vev
Malossi multivariator
Skriv svar