Jag har varken v ring eller någon mässingskruv... Jag har ostrypt CDI och hittar inte heller den där sladden på variatorlocket. Vad fan är det för moppe och strypningar jag har?!dcp416 skrev:den är väl 4-takt gy6 motor som alla andra kinamoppar qmb eller qma
då har du :
ingen plugg i röret
du kan ha en skorsten i luftburken,, bort med den
kolla bakom variatorn om du en bricka med skruvar ta bort den då,
du kan ha en exta ring runt vevaxeln som sitter över distanshylsan, bort med den.
kolla under svarta locket under förgasaren om du har en mässingsstav där,, bort med den,
om du har en svart liten grejj med en sladd som sitter i variatorkåpan,, bort med den, och köp en satts med större huvudmunstycken, 5mm are,
och gå upp 0,10 tex 65 till 75, och jobba dig neråt tills moppen går bra och stifftet e brunaktigt
Min kines (Cityhopper 50) var också likadan, fanns inga strypningar övh men gick fortfarande i 53 km/h. Allt du kan göra nu är att köpa lättare vikter (det kommer göra en hel del i axxet)cheesewastaken skrev:Jag har varken v ring eller någon mässingskruv... Jag har ostrypt CDI och hittar inte heller den där sladden på variatorlocket. Vad fan är det för moppe och strypningar jag har?!dcp416 skrev:den är väl 4-takt gy6 motor som alla andra kinamoppar qmb eller qma
då har du :
ingen plugg i röret
du kan ha en skorsten i luftburken,, bort med den
kolla bakom variatorn om du en bricka med skruvar ta bort den då,
du kan ha en exta ring runt vevaxeln som sitter över distanshylsan, bort med den.
kolla under svarta locket under förgasaren om du har en mässingsstav där,, bort med den,
om du har en svart liten grejj med en sladd som sitter i variatorkåpan,, bort med den, och köp en satts med större huvudmunstycken, 5mm are,
och gå upp 0,10 tex 65 till 75, och jobba dig neråt tills moppen går bra och stifftet e brunaktigt