Behöver hjälp med el på min Derbi

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
VirrenFirren
Elmoped

Behöver hjälp med el på min Derbi

Inlägg av VirrenFirren »

Tja
Jag har en Derbi drd evo 2011 som jag har haft en litet tag nu. Men jag fick ett litet problem då jag tänkte ta bort den fula ¨bögläppen¨ så kopplade jag ur alla lampor där bak och så sen så klickade det till vid batteriet och regulator.

Så jag tänkte testa moppen ifall den skulle gå ingång, då jag sätter på tändingen så brukar ju mätarn börja lysa samt baklampan men inget av de börja lysa Så jag kicka igång den och den starta direkt men alla lampor på mätaren börja typ flicka och varnings lampan för bensinen börja blinka även med fulltank, blinkersen börja blinka ovanligt snabbt och mätaren visar ingen tid och hastighetsmätarn går bara upp och ner när den står still.

Så jag undrar om nån av er kan hjälpa mig om vad jag har pajat på moppen, om jag har råkat kortsluta regulator eller nåt liknade.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Ja du har garanterat lyckats kortsluta några av sladdarna till baklampan. Har du tur har bara huvudsäkringen gått, men om du startat och kortslutit några av sladdarna med direktström kanske det har hänt mer saker
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
VirrenFirren
Elmoped

Inlägg av VirrenFirren »

Okej! Får ta o kolla in de då :)
Skriv svar