

Allt ska göras så bra/seriöst en 16åring kan hemma i garaget med en rätt så liten plånbok..


Köptes för att plocka delar ifrån men en dag fick man för sig att starta upp moppen men då var motorn tvärstum! Lyfte på cylinder osv. och möttes av detta!


Dock så försvann allt synligt med multispray och trasa! Fick det att gå runt och ville för skojs skull se om en så risig motor gick att starta upp, sagt och gjort nån timme senare så puttrade hon igång!

Dock så ska nya grejer i för att få en relativt pålitlig moppe!

Det som ska göras är,
Motormässigt:
nytt cylinderkit
ny vev
byta alla lager
rengöra förgasaren <gjort

trimrör?, mest för utseende ger ju inte så mycket effekt

Utseendemässigt
"Drifterstitcha" spruckna kåpor <gjort

röktona blinkers <gjort

Så småningom
byta till andra, hela kåpor
nudebar
mini-blinkers
höjningssats
Updates
Första updaten
[spoiler]
Inte mycket till update men lite bilder på moppen iallafall!

Efter att ha stått bra länge på baksidan fick jag först och främst spola av den.


Före:






Efter:






På motorn räckte inte biltemas avfettning till riktigt


När ramen var ren så började jag skruva dit och lappa ihop kåpor, kåporna blev såhär efter en olycka med 70kubbe..


Tonade blinkersglasen, blev riktigt nöjd!




De svarta kåporna såg riktigt skabbiga ut, blivit gråa istället för svarta.
Före: (Hade inga bättre bilder tyvärr)


Efter:

Inte så mycket att säga, blev svart igen efter kanske 5-10mins jobb, jag är riktigt nöjd!

Tog sen bort tejprester med thinner, vilket tyvärr löste upp lite av dekalerna







Tänkte att jag uppdaterar om det finns något intresse för att se en original aerox renoveras till.. original.


[/spoiler]