Speedfight 2 blöddrar efter pill med förgasare och rör byte
Postat: 26 maj 2016, 16:48
(PROBLEM LÖST VET EJ HUR MAN TAR BORT TRÅDAR)
Tjena jag köpte ett nytt rör till min speedfight 2 2002/3 med dragen v-ring och sportluftfilter för nån vecka sen jag köpte ett Leovince handmade tt 7,5 grams vikter samt ett nytt huvudmunstycke till original förgasaren storlek 64 sen när jag monterade allting så fin ljusterade jag förgasaren men den var fortfarande lite slö när jag inte gasade på max då nästan saktade den ner lite grann men det var inget jag tänkte på då sen dagen efter när jag skulle åka iväg på morgonen så var den skit svår startad och dog nästan direkt när man gasade på i låga varv när den stog stilla sen efter ksk 40 sek när den blev lite varmare så kunde jag gasa på max och då gick den som fan så jag misstänkte då att det var att jag ej hade bytt lågfartsmunstycke så igår så skruva jag isär förgasaren och såg att den var as smutsig inuti för ägaren innan hade ju inte skött om grejerna så bra kan man ju säga så jag gjorde rent den det bästa jag kunde sen skruvade jag bort lågfartsmunstycket och skrev upp vilken storlek det var på den (storlek 42 ska köpa 10 storlekar större) Sen skruvade jag ihop allt igen och skulle köra in den i garaget och då gick den as bra på låga varv det var sjukt mycke bättre drag än innan så jag tänkte att ja skulle test köra den ifall den gick bättre så jag tog på mig hjälmen sen så gick den bra upp till 25 sen gasa ja på max för att kolla om den orkade då men då dog den nästan sen kom jag ut på raksträckan och när jag gasade mer än 1/2 så sjönk den as mycke i varv och drev knappt så jag va tvungen att smyg gasa hela vägen upp till 50 km/h sen orkade den inge mer ( inann gick den 70 km/h) så jag ställde in den i garaget och sen när jag kollade på nätet hittade jag inga andra storlekar i lågfartsmunstycke än 42 vilket var samma storlek som jag har och den kostade tydligen 150 kr medans alla andra munstycken kostade 30 så det verkar som att det ej finns alternativa lågfartsmunstycken till original Gurtner förgasaren vet nån vad det kan vara för fel? för det var skit skummt att den gick bra på låga varv men inte höga som var tvärt om inann jag gjorde rent förgasaren att den gick dåligt på låga varv och bra på höga
Borde jag köpa ny förgasare? ( har tänkt på det innan men är inte helt säker) Kanske ska köpa en 17,5 mm ist?
Jag löste det, Problemet var att den fick för lite soppa (rätt konstigt vet) så jag stängde luft skruven så mycke det gick tills den började blöddra på tomgången precis så att den inte dör tills jag har köpt ett nytt munstycke tack för svaren ändå och hoppas att denna tråd kan hjälpa nån i framtiden :p
hjälp snälla
Tjena jag köpte ett nytt rör till min speedfight 2 2002/3 med dragen v-ring och sportluftfilter för nån vecka sen jag köpte ett Leovince handmade tt 7,5 grams vikter samt ett nytt huvudmunstycke till original förgasaren storlek 64 sen när jag monterade allting så fin ljusterade jag förgasaren men den var fortfarande lite slö när jag inte gasade på max då nästan saktade den ner lite grann men det var inget jag tänkte på då sen dagen efter när jag skulle åka iväg på morgonen så var den skit svår startad och dog nästan direkt när man gasade på i låga varv när den stog stilla sen efter ksk 40 sek när den blev lite varmare så kunde jag gasa på max och då gick den som fan så jag misstänkte då att det var att jag ej hade bytt lågfartsmunstycke så igår så skruva jag isär förgasaren och såg att den var as smutsig inuti för ägaren innan hade ju inte skött om grejerna så bra kan man ju säga så jag gjorde rent den det bästa jag kunde sen skruvade jag bort lågfartsmunstycket och skrev upp vilken storlek det var på den (storlek 42 ska köpa 10 storlekar större) Sen skruvade jag ihop allt igen och skulle köra in den i garaget och då gick den as bra på låga varv det var sjukt mycke bättre drag än innan så jag tänkte att ja skulle test köra den ifall den gick bättre så jag tog på mig hjälmen sen så gick den bra upp till 25 sen gasa ja på max för att kolla om den orkade då men då dog den nästan sen kom jag ut på raksträckan och när jag gasade mer än 1/2 så sjönk den as mycke i varv och drev knappt så jag va tvungen att smyg gasa hela vägen upp till 50 km/h sen orkade den inge mer ( inann gick den 70 km/h) så jag ställde in den i garaget och sen när jag kollade på nätet hittade jag inga andra storlekar i lågfartsmunstycke än 42 vilket var samma storlek som jag har och den kostade tydligen 150 kr medans alla andra munstycken kostade 30 så det verkar som att det ej finns alternativa lågfartsmunstycken till original Gurtner förgasaren vet nån vad det kan vara för fel? för det var skit skummt att den gick bra på låga varv men inte höga som var tvärt om inann jag gjorde rent förgasaren att den gick dåligt på låga varv och bra på höga
Borde jag köpa ny förgasare? ( har tänkt på det innan men är inte helt säker) Kanske ska köpa en 17,5 mm ist?
Jag löste det, Problemet var att den fick för lite soppa (rätt konstigt vet) så jag stängde luft skruven så mycke det gick tills den började blöddra på tomgången precis så att den inte dör tills jag har köpt ett nytt munstycke tack för svaren ändå och hoppas att denna tråd kan hjälpa nån i framtiden :p
hjälp snälla
