cpi VS neos

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.

vilkn moppe?

TA NEOSEN!!!!!!!!!
24
89%
TA CPI:N!!!!!!!
3
11%

Antal röster: 27

Sendarajder
Varnad

cpi VS neos

Inlägg av Sendarajder »

hej tänkte att jag skulle få hyosungen såld för jag vill ha en stunt moppe har funderat på 2st modeller antingen cpi oliver sport/city eller yamaha neos jag vet att cpi har minarelli kopia och neos har ju äkta minarelli men undrar om någon här på forumet har en cpi som stunt moppe och vilken setup dom har vet inte så mycke om cpi men vill gärna ha en lätt moppe och jag vill helst inte kapa något på ramen
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

jag hade valt neosen :)
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Holma_
F.D Moderator

Inlägg av Holma_ »

Ta neosen. Helt klart! Jag skulle inte stunta med nån kinaskit! Om den inte endast skulle användas till att traschas!
//Holma
Säljes!

Trim, Styling, Reservdelar:
http://www.blocket.se/vi/19119957.htm?ca=1_9_s

Gilera Stunt Stalker -03:
http://twostrokerider.se/koposalj/818
Kubanek
Elmoped

Re: cpi VS neos

Inlägg av Kubanek »

hyosungsf50 skrev:hej tänkte att jag skulle få hyosungen såld för jag vill ha en stunt moppe har funderat på 2st modeller antingen cpi oliver sport/city eller yamaha neos jag vet att cpi har minarelli kopia och neos har ju äkta minarelli men undrar om någon här på forumet har en cpi som stunt moppe och vilken setup dom har vet inte så mycke om cpi men vill gärna ha en lätt moppe och jag vill helst inte kapa något på ramen
Tjena ja hade en oliver citty innan och försökte göra den till stunt moppe men de gick inte så bra ja hade dragen plugg v rind och 4,8-5 vikter, det går att stunta med om man har bra teknik så men om du ska köpa en oliver skulle ja satsat på ett efekt till så går de nog bra :) deras motorer e bra ja hade köra min 600-700 och den strula ingenting , ja hade gått på CPI :)
Användarens profilbild
eneqvist
Elmoped

Inlägg av eneqvist »

neos utan att tvekan. Har ju liggande minnerelli, sjukt bäst.
746 stunters.
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

men hittade en BWS nu precisför en billig peng det sägs väl att stående minarelli är den bästamotorn för stunting?
Användarens profilbild
Holma_
F.D Moderator

Inlägg av Holma_ »

hyosungsf50 skrev:men hittade en BWS nu precisför en billig peng det sägs väl att stående minarelli är den bästamotorn för stunting?
Det finns ingen "bästa stuntmotorn" Men, stående minarelli är bra!
Några moppar jag kan rekomendera för stunt är:
Slider, Bws, stalker, blaster, thyphoon, neos och aerox
//Holma
Säljes!

Trim, Styling, Reservdelar:
http://www.blocket.se/vi/19119957.htm?ca=1_9_s

Gilera Stunt Stalker -03:
http://twostrokerider.se/koposalj/818
Användarens profilbild
timmyyy
Svårstartad skrothög

Inlägg av timmyyy »

Neoooossss 8) , säger bara en sak. Kvalité :D
R.I.P DooD
Skräpmoped
Elmoped

Inlägg av Skräpmoped »

Det är ingen tvekan alls. Neos hela vägen... om du inte hade tänkt byta moppe efter en säsong och får kinesen till ett väldigt bra pris. Kinesen kan vara av halvdålig kvalité om du har tur men förmodligen är det skräp. De har ingen kvalitetskontroll alls verkar det som tyvärr..
Allt går att räjsa.
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

ja men hittade en billig bws som sagt och det är ju lite plus med den eftersom att sägs ju att stående minarelli är väldigt bra till stunt eller många som använder dem iaf som slider har ju också stående minarelli många använder en sån och stuntar med neosen väger ju ändå 10kg mer än bws och är lite dyrare men har lite bättre saker som skivbroms fram så man kan göra stoppie medans bws har trum broms fram men har har sett några som bytar gaffeln och däck till neos så dom kan ha skivbroms på och aerox väger ju på tok för mycket väl för att stunta plus att jag ska bara ha en billig moppe och just den bws:en som jag hittade är från 95 vilket också innebär att den är billig i försäkring:D och att det ju såklart är en 30 moppe så jag tror jag ska köpa den.

BTW någon som vill köpa min hyosung för 7000kr? med 70cc och effektrör? :P
Skräpmoped
Elmoped

Inlägg av Skräpmoped »

BWS(CW) en är en jättefin moppe. Jag servade en BW's för något år sedan men den hade skivbroms fram å andra sidan var kunden fransman så jag tror inte den var svensksåld.

Om det nu finns bws er med skivbroms är det ju bara att beställa exempelvis ena gaffelbenet och en fälg samt skiva/bromsok/bromshandtag som reservdelar. Det är säkert billigare än att kitta med neos gafflar och grejer... och mer stilrent. 8)
Allt går att räjsa.
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

ja men om du har sett hur ram gaffeln ser ut på den moppen org vill man inte stunta med den xD utan då lägger jag nog ut 1-1500kr på att sätta dit en ordentlig gaffel:P
Skräpmoped
Elmoped

Inlägg av Skräpmoped »

Haha... jag minns inte hur den såg ut, men jag kan föreställa mig att den är rätt klen... :) Det finns ju gott om skrotade neosar också så speciellt dyrt blir det ju inte.

Det blir nog en värsting... köp köp köp!
:)
Allt går att räjsa.
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

japp sen så planerar jag också att stunt kitta den lite med typ polini sport 50 eller 70cc beror på vad plånboken säger och ett zx rör och en 17,5mm förgasare
Skräpmoped
Elmoped

Inlägg av Skräpmoped »

Kommer bli en killer med den setupen!
Allt går att räjsa.
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

tror någon att jag kommer få gas res med den setupen? kommer också byta kopplings fjädrar och vikter typ kanske 3,5g vikter eller jag vet inte riktigt vad som är bra på stående minarelli någon som kan rekommendera?
Låst