Förgasare?? och annat

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Cpt. Sneballe
Elmoped

Förgasare?? och annat

Inlägg av Cpt. Sneballe »

Tja! Köpte en moppe för några veckor sen, gick läskigt bra första veckan sen lossnade variatorn och motorn började skära. Förra ägaren sa att den går bättre utan luftfilter så jag körde utan luftfilter tills den rasa ihop(ska rensa förgasaren innan jag börjar köra igen) Nu har jag köpt delar för 6000kr så jag och en kompis ska renovera om allt på stackars moppen MEN ingen av mina kompisar har någon aning alls om vilken förgasare jag har. Den är "silver" metallic typ med brons detaljer, står INGENTING på den förut "NT" eller "N/T" kommer inte ihåg. undrar alltså om någon här har någon aning om vad de är för förgasare, mätte lite med tumstock och den är antingen 21mm eller 19mm. Tror vi..

Annat: Yasuni C21 röret som satt på när jag köpte den har 3 FETA bucklor, den största sitter 2cm från början av röret (inte där avgaserna kommer ut) och har i princip plattat till hela grejen. 2 andra på den feta delen av röret (under ljuddämparen om ni förstår) och då undrar jag om man kan på nått enkelt sätt buckla ur dom för har inte råd med nytt rör då jag som sagt la 6000 på delar + priset för skitmoppen.

Mer annat: Vi monterade vevpartiet fel så när vi skulle sätta på andra blockhalvan så gick den inte på helt och gick inte att trycka ner hela vägen så vi knackade loss den lilla blockhalvan igen och då pajade gängorna på vevet, hur löser man de utan att köpa ny vev?

Nu när jag ändå gör en tråd så tänker jag passa på att fråga hur fort/bra ni tror att den kommer gå med följande setup:
Yamah Neos år 2001
Polini 70cc sport
malossi multivar MHR kit
malossi fly clutch
motorforce 10mm vevparti (inte det bästa, jag vet men har inte alla pengar i världen)
buckligt och rostigt Yasuni Carrera 21 trimrör

Min första tråd någonsin så förlåt ifall den suger men jaja

Tack för svar!

MvH Sneballe
Do not fear, Sneballe is near!
tobbe69:an
Elmoped

Inlägg av tobbe69:an »

att köra med inget luftfilter rekommenderas inte för det kan skära cylindern om du vill så kan du köpa ett sportluftfilter och gå upp lite i huvudmunstycket och då får du ökat luftintag :lol:
att plugga ur en moped är inte att trimma det är att göra han till original!
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Raggarn1337 »

tobbe69:an skrev:att köra med inget luftfilter rekommenderas inte för det kan skära cylindern om du vill så kan du köpa ett sportluftfilter och gå upp lite i huvudmunstycket och då får du ökat luftintag :lol:
Ge fan i att rekommendera att folk kör med "sportluftfilter"! Man tjänar ingenting på det, se bara till att du har tillräckligt med flöde i din luftbox...
Skriv svar