Sida 1 av 1

Yamaha Slider V-ring

Postat: 1 maj 2016, 17:21
av namethis
Tjenare! Undar om man kan dra väck v-ringen under inkörnings tiden och hur många mil har ni kört då ni känt att mopeden är inkörd? Har en yamaha slider 2016 2 dagar gammal, går skit måste chokea hela tiden och den är svår startad, den tok-varvar så fort man kommer upp i 40km/h, dör ibland på tomgång men ska fixa tomgången så fort jag har tid. TACK PÅ FÖRHAND!

Re: Yamaha Slider V-ring

Postat: 2 maj 2016, 16:37
av SteekarNE
namethis skrev:Tjenare! Undar om man kan dra väck v-ringen under inkörnings tiden och hur många mil har ni kört då ni känt att mopeden är inkörd? Har en yamaha slider 2016 2 dagar gammal, går skit måste chokea hela tiden och den är svår startad, den tok-varvar så fort man kommer upp i 40km/h, dör ibland på tomgång men ska fixa tomgången så fort jag har tid. TACK PÅ FÖRHAND!
Har du pillat på förgasaren? De är alltid korrekt inställda från fabrik så de ska funka som de ska.
Det är snarare bättre för motorn att rycka v-ringen då den kan fortsätta tugga på utan att frikoppla vid 45 o varva som satan.

Re: Yamaha Slider V-ring

Postat: 2 maj 2016, 17:53
av Raggarn1337
SteekarNE skrev: Har du pillat på förgasaren? De är alltid korrekt inställda från fabrik så de ska funka som de ska.
Det är snarare bättre för motorn att rycka v-ringen då den kan fortsätta tugga på utan att frikoppla vid 45 o varva som satan.
Ptja visst ställer de in de korrekt men sen beror det även på vart i världen man bor. Är det fuktigare / torrare så går den ju inte som den gjorde när den var korrekt inställd. Du ska inte behöva choka på en ny och se till så att du inte ligger på full gas under inkörningsperioden. Man brukar köra in den på ungefär 50 mil har jag för mig. Det tar väl en timme eller två så kör lugnt den lilla biten sen så är det bara att gasa på utav bara fan! Och som han innan sa, den går faktiskt bara ännu bättre utan Variator ringen så ta bort den du om du känner för det, då slipper du plåga motorn och ligga på full gas för att komma upp i 45 km/h. :P

Postat: 2 maj 2016, 17:55
av Raggarn1337
Du kan ju även testa att skruva lite på luftskruven om en sådan finns eller kanske höja nålen ett snäpp? Annars får du leka med en massa munstycken! :P

Postat: 3 maj 2016, 14:26
av Fixarn
alla ny sliders går skit från början de gör typ 42km/h behövs typ 100+ mill innan de börjar gå bättre

Postat: 3 maj 2016, 15:49
av LennartTuning
inkörning i 50 mil är fortfarande ett dåligt skämt.

enda som behöver köras in är dreven i slutväxeln men den sliter in sig på bra mycke kortare sträcka än 50 mil.

Postat: 4 maj 2016, 23:32
av namethis
Tack för alla svar! Ska rycka V-ringen efter den kanske ska in på verkstad och felsökas.