Yamaha dt50r 2007 bluddrar när den blir varm

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
K50tuktarn
Elmoped

Yamaha dt50r 2007 bluddrar när den blir varm

Inlägg av K50tuktarn »

Som rubriken lyder så har man dt efter att stått inne i vinter börjar gå dåligt när jag kört några kilometer, den är helt original så när ja legat å kört i typ 50km/ på en raksträcka i kanske 10min så börjar den tappa kraft, svårt att förklara men den funkar att fortsätta köra med men det känns som man bara matar förgasaren me massa soppa men inget acc sker, den går kanske 44km/h då.

tror det kan vara förgasaren som måste rengöras, låter också som ett ojämt typ visslande ljud när den börjar gå dåligt.
5000rpm o så upp mä köpplinga,
sen äre ba o va mä på rattn!
SueCia
Elmoped

Re: Yamaha dt50r 2007 bluddrar när den blir varm

Inlägg av SueCia »

K50tuktarn skrev:Som rubriken lyder så har man dt efter att stått inne i vinter börjar gå dåligt när jag kört några kilometer, den är helt original så när ja legat å kört i typ 50km/ på en raksträcka i kanske 10min så börjar den tappa kraft, svårt att förklara men den funkar att fortsätta köra med men det känns som man bara matar förgasaren me massa soppa men inget acc sker, den går kanske 44km/h då.

tror det kan vara förgasaren som måste rengöras, låter också som ett ojämt typ visslande ljud när den börjar gå dåligt.

Har den stått hela vintern så är väl risken att bränslet kanske inte håller top notch kvalité, kanske blir bättre efter första tankningen? :)
Användarens profilbild
K50tuktarn
Elmoped

Inlägg av K50tuktarn »

har redan tankar typ 3 gånger så det är inte bränslet
5000rpm o så upp mä köpplinga,
sen äre ba o va mä på rattn!
Marcus Ljungkvist
Elmoped

Inlägg av Marcus Ljungkvist »

Jag har också en yamaha dt50r 07 och när jag skulle ta av min förgasare så vad jag tvungen att ta av tanken och resten av bakdelen ink bakfjädern
Skriv svar