Mt5 problem, går ej rent.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Extreme16
Farsans gamla zündapp

Mt5 problem, går ej rent.

Inlägg av Extreme16 »

Hej.

Jag skulle villja ha hjälp, min polares mt5 hackar och ger ifrån sig konstiga tjut när man kommer upp på dom högre varven med den, alltså den går fint i början typ till 20 på ettan sen hackar den och låter konstigt tills man lägger in en till växel då den fortsätter till 40 innan den hackar igen. Den gick bra innan när vi nyss sättit på den nya kolven och toppen. (körde då cirka 2mil) sen började de hackandet.

Setup:

70cc (65cc)
24mm förgasare
2 läppars membran
17 drev fram och 45 bak

Jag har kollat cylindern, kolven och kolvringarna och det ser bra ut. Om du har öppet kranen börjar det även läcka bensin ifrån förgasaren (från "dump" slangen?) slutar när jag stänger kranen. Har bytt ifrån 170 munstycket som vi hade i från början till 130 men det hjälpte inte, har även bytt från br7 tändstift till ett br8.

Tacksam för hjälp. *desperat*
Riktiga män rakar pungen med vinkelslip!
argusss
Elmoped

Inlägg av argusss »

kolla så att bensin slangen sitter åt ordentligt
Användarens profilbild
Extreme16
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Extreme16 »

hehe, den sitter rätt ^^. något annat?

tack
argusss
Elmoped

Inlägg av argusss »

Men hur körde ni dom första milen? Kolla kolven ang. hackandet! Och membranet också!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

att den läcker är inget "fel", bara "taski kvalité" ( om ja får uttrycka de så ) på förgasaren.... Kortfattat flottören stänger inte och då rinner soppan över.

Hackadet tror ja beror på att fuggen inte är inställd ok. Ni får känna er fram helt enkelt. Stäng luftskruven, testa, skruva ut osv. Kör me choken i o se o de blir bättre mm ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Extreme16
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Extreme16 »

testat allt som är mökligt med förgasaren, men iaf har kommit fram till att cylidern kanske tjuvtar luft.

Tack
Låst