nu har jag läst på lite gran och kommit fram till att durationen på org cylindern är 175/177
och då så säger folk såhär
12000rpm 185-195
13000... 195-200
14000... 200-205
blir det inte då
10000 175-180
11000 180-185
asså ligger orginal rpm på 10 k är inte de lite väll lite ?
Det beror på ifall du vill ha ett bra drag ända från botten så får du bygga ett lågvarvigt rör men då förlorar du lite toppfart. Ifall du vill ha ett rör som kommer på de högra varven så får du byga ett högvarvit rör, då vinnr du topp men sämmre bottendrag.
okej tack så jätte mycket kan du förklara hur jag gör skilnaderna på röret asså om jag gör ett 8k rpms rör får jag bra botten då ? och om jag gör ett 12k rpm får jag bra topp ?
fax110 skrev:okej tack så jätte mycket kan du förklara hur jag gör skilnaderna på röret asså om jag gör ett 8k rpms rör får jag bra botten då ? och om jag gör ett 12k rpm får jag bra topp ?
8 K är jävligt lite! 9-10 ska du ha isf tror org cylinder klarar att varva runt 11 k:hmm: så 9.5