Sida 1 av 1
Har ett väldigt taskigt problem...
Postat: 18 augusti 2008, 23:43
av Tayan
Hejsan jag har en SYM Jet euro x - 07, Jag har precis bytt kolv och tändstift, men den vill absolut inte starta, jag har testat med att rengöra luftfilter,förgasare,startgas, allt som går att göra typ. Men den vill inte starta, det verkar som om bensinen stannar i Förgasaren för Tändstiftet är helt snustått och har även testat med att hälla bensin i tändstiftet men den vill inte. Den är väldigt nära på att starta men den vill inte,.
Andledningen att jag bytte kolv var att min förra sprack på ngt konstigt vänster, och efter att jag bytt kolv och tändstift fick jag igång den en liten stund han köra i 2 minuter sen när jag stod stilla så låg den på 2k varv sen hörde jag hur den sjönk ner och slocknade.
Min setup e Leovince ZX, Doppler Luftfilter, 90 munstycke, dragen vring,
EDIT, Det puffar från avgasröret ibland när jag försöker starta den
VAD KAN VARA FELET, ÄR VÄLDIGT TACKSAM FÖR SERRIÖSA SVAR
Postat: 19 augusti 2008, 02:35
av jonni44
kollade du alls så inte din cylinder hade tagit stryk?
Postat: 19 augusti 2008, 02:40
av Dracen
kolv åt fel håll eller skurit, för lågt komp eller något.
Postat: 19 augusti 2008, 07:46
av Skräpmoped
Håller med dracen.
Postat: 19 augusti 2008, 09:35
av Senda
Satte du ringarna rätt?
Postat: 19 augusti 2008, 09:37
av dj_philip
har du kompression mot tändstiftet?, vakum under kolven?, det är dem stora sakerna
Postat: 19 augusti 2008, 09:57
av johann
öppna förgasarn & kolla om det finns bensin i trottelhuset, om inte så får den ju ingen bensin

Postat: 19 augusti 2008, 10:35
av Tayan
kollade du alls så inte din cylinder hade tagit stryk? Cylindern har inte tagit stryk . öppna förgasarn & kolla om det finns bensin i trottelhuset, om inte så får den ju ingen bensin . Det finns bensin där, Ska kolla om kolven kan sitta på fel håll och att det inte e vakum
Vet inte hur man ändrar
Postat: 20 augusti 2008, 14:28
av Tayan
Hej update, vi har nyss kollat vevpartiert med, så vad kan problemet vara? kan motorn ha skärt men iaf motorn har skärt ska det väll inte vara motstånd när man kickar?
Postat: 20 augusti 2008, 15:32
av bensinskalle
de ska vara motstånd när man kickar!

är de inte de så har din motor nästan garanterat skurit lr liknande, för då är kompen dåli. Gör ett komprisionstest på motorn innan du gör nåt mer. Är de ingen lr väldigt lite så är de ju bara att plockaner och byta igen.
Smorde du ringarna när du satte dit kolven? de tar ju ett tag innan oljan tränger in vland ringarna när dom är helt nya så därför måste man smörja dom me motorolja innan man sätter i dom, för annars blir de som att inte köra med olja alls i motorn under en stund.........
Bensin ska du inte hälla på tändstiftet. Blir tändstiftet för blött när de ska ge gnista så kan de pajja. Så hittar du inte fel på kompen osv så testa o byt tändstift......
Är stiftet torrt så beror de ju på att fuggen inte tillsätter nån bensin ? ( har ju alla sagt men sammanfattar lr va man ska säga -.- ) Nålen kanske lossnat? skit i munstycket? osvosv.... ANNARS kan de bero på att de ä så dåli komp att den inte suger nåt / suger för dåligt så den går "torrt"
Postat: 20 augusti 2008, 16:02
av Tayan
bensinskalle tack, ska ta och kolla det du säger är lite ny så får ta med mig polarn ^^
Postat: 20 augusti 2008, 20:32
av Holma_