Sida 1 av 1
Airsal 70cc Originalvev
Postat: 20 mars 2016, 21:27
av Gutå
Vet att denna fråga har ställts tusen gånger på olika ställen nämligen kan man köra en sport cylinder med original veven. Jag har kommit fram till att man inte behöver byta vev men min riktiga fråga är hur länge kan man köra med den? Mitt vevparti har i nuläget gått 300 mil. Om jag byter till en airsal 70cc sport klarar veven den upp till tusen mil eller kommer de inte gå, vill inte ha ett vevras.

Postat: 20 mars 2016, 21:31
av 2Tkungen
Jag skulle bytt till den cylindern, man kan inte säga hur länge det kommer att hålla det beror helt på hur mycket du gasar.
Postat: 20 mars 2016, 21:31
av Rexxy
Den klarar av en Airsal 70cc utan problem. Den varvar lika mycket som en 50cc med effektrör.
Postat: 20 mars 2016, 21:35
av Gutå
Så den skulle alltså hålla lika bra som om jag körde med enbart de effektrör jag redan har? Aldrig hört någon säga de förut.

Postat: 20 mars 2016, 21:39
av Rexxy
Ja, samma varvtal, bara lite mer toppeffekt.
Postat: 20 mars 2016, 21:44
av Gutå
De var ju riktigt bra alla andra säger att de sliter mer med 70cc.
Kan låsas om så önskas.
Tack för hjälpen!

Postat: 20 mars 2016, 22:18
av KC
Varvtalet som sliter på veven, inte vridet

Postat: 21 mars 2016, 08:09
av Gutå
Jobbar racingen och sporten på samma varv? Alltså sliter dem lika mycket på veven?

Postat: 22 mars 2016, 23:38
av Handendärduvet
Gutå skrev:Jobbar racingen och sporten på samma varv? Alltså sliter dem lika mycket på veven?

Har läst att racing är mer varvvillig ==> sliter mer på vevlagren.
Postat: 24 mars 2016, 15:42
av fruktigkaka
körde hela förra säsongen med airsal 70 sport på orginal veven som då hade gått ca 800 mil , är det en skoter eller en crossmoppe
Postat: 24 mars 2016, 18:30
av Gutå
De är en AM6 (crossmoppe).

Postat: 26 mars 2016, 18:36
av moddlaren
Har kört med över 20 bromsade hästar på Hebo redrevolution utan problem en hel säsong o grabbens Rieju är inne på 3 året med metrakit så 70 cc inget händer.