Sida 1 av 1
Derbi setup 08 motor
Postat: 28 februari 2016, 12:48
av Derbisnubbe
Hej ska ha ny setup till derbin och undrar vilken av dessa 2 man ska satsa på, vilken är bäst och vilken kräver minst av övrig setup?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=39123
http://www.twostroke.se/product.asp?product=11008
nuvarande:
enoxrör
19 mm dellorto (ska bytas)
malossi shortneck insug
malossi membran vl6
org. tändning (måste den bytas)
13-53
Postat: 28 februari 2016, 13:04
av Gutå
Om inte annat så måste du vevparti till båda cylindrarna då de ger hyffsat mycket effekt.

Tändning är inget måste men ett stort plus!
Postat: 28 februari 2016, 15:07
av 2Tkungen
De där är inte direkt "tama" cylindrar. Ett värre vevparti och andra kopplingsfjädrar skulle behövas, tändning är inte ett måste, men som föregående skriver skadar det ju inte

Postat: 28 februari 2016, 15:58
av Derbisnubbe
2Tkungen skrev:De där är inte direkt "tama" cylindrar. Ett värre vevparti och andra kopplingsfjädrar skulle behövas, tändning är inte ett måste, men som föregående skriver skadar det ju inte

ok tack,har ni nån koll på vilka varvtal dom jobbar på?
Postat: 28 februari 2016, 16:48
av 2Tkungen
Skulle rekomendera att du köper en lite tamare cylinder då dom där levererar över 15hk, skulle satsa på typ airsal/barikit eftersom du har enox nu.
Postat: 28 februari 2016, 18:14
av Derbisnubbe
2Tkungen skrev:Skulle rekomendera att du köper en lite tamare cylinder då dom där levererar över 15hk, skulle satsa på typ airsal/barikit eftersom du har enox nu.
Denna då?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=16844
hade tänk och använda burken i den mån de går med xtra lufthål givetvis, är öppen för rörbyte också så länge de är överliggande. Kopplingen är redan förbredd för 80cc.
Postat: 28 februari 2016, 19:30
av 2Tkungen
Den skulle jag kört på, sen kanske ett värre rör men inte nödvändigtvis

Postat: 28 februari 2016, 21:57
av Derbisnubbe
2Tkungen skrev:Den skulle jag kört på, sen kanske ett värre rör men inte nödvändigtvis

okej tackar vad kan man förvänta sig för toppfarter av en sån cylinder med 21-24 mm förgasare?
Postat: 28 februari 2016, 22:11
av 2Tkungen
Vet inte riktigt, men den kommer att gå jävligt bra iaf. Sen tycker jag att du ska behålla 19mm och satsa pengar på en bra vev istället
Postat: 29 februari 2016, 23:03
av Derbisnubbe
2Tkungen skrev:Vet inte riktigt, men den kommer att gå jävligt bra iaf. Sen tycker jag att du ska behålla 19mm och satsa pengar på en bra vev istället
ok, vilket av dessa 2 skulle funka bäst med den cylindern?
Metrakit Pro Race - Competition Thrower
Metrakit - Pro Race PRO 70 THROWER
Postat: 29 februari 2016, 23:07
av 2Tkungen
Vet inte riktigt, skulle nog ha satsat på ett yasuni r2/r3
Postat: 2 mars 2016, 19:33
av Derbisnubbe
2Tkungen skrev:Vet inte riktigt, skulle nog ha satsat på ett yasuni r2/r3
Tackar för tipset och hjälpen men underliggande är inget för mig.
Postat: 2 mars 2016, 21:16
av 2Tkungen
Aha, då skulle nog jag satsat på mk PRO 70 thrower
Postat: 3 mars 2016, 22:59
av Derbisnubbe
2Tkungen skrev:Aha, då skulle nog jag satsat på mk PRO 70 thrower
okej då vet jag, veven borde väl kunna hålla en sommar tror inte den gått så långt känner inget glapp i varken vev eller lager. kommer inte direkt fullgasköras?
Postat: 3 mars 2016, 23:04
av 2Tkungen
Skulle inte tveka på att byta vev 1 sekund med dom där prylarna, du riskerar att få ras och skada cylinder och mera. Körde slut på ett orginalvevparti själv och det var inte kul, och då hade jag en betydligt tamare cylinder.
Postat: 6 mars 2016, 20:03
av Derbisnubbe
2Tkungen skrev:Skulle inte tveka på att byta vev 1 sekund med dom där prylarna, du riskerar att få ras och skada cylinder och mera. Körde slut på ett orginalvevparti själv och det var inte kul, och då hade jag en betydligt tamare cylinder.
okej, finns det nån vev du skulle rekommendera?
Postat: 6 mars 2016, 22:44
av 2Tkungen
Barikit competition och doppler endurance är rätt bra vevar tror jag, har aldrig haft Derbi men på AM6 har jag haft barikit competition och sen s6 hpc och dom funkade kanon
