Trimma en Derbi Senda

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Qurp
Elmoped

Trimma en Derbi Senda

Inlägg av Qurp »

Tjena! :D Jag har en Derbi Senda xtreme sm 2010. Jag skulle vilja ha lite tips på bra sätt att trimma den utan att värdet på moppen sjunker och så att farbror blå inte ska märka av det så lätt. Jag har hört mycket om att dra pluggen, men jag har aldrig fattat hur man verkligen gör? Skulle uppskattas om någon tog sin tid och hjälpte mig. :D
Luddelump
Elmoped

Inlägg av Luddelump »

https://www.youtube.com/watch?v=N9Auzm8McoU där har du alla möjliga guider bla denna då han sotar ur och drar pluggen :)
"there are no speed limits on the road to success"
Gummiapan
Elmoped

Inlägg av Gummiapan »

Derbi sendas rör har inte en plugg utan har ett annat innerrör som nr väldigt svår att plocka bort utan att dela på hela röret.

Därför är det nog bäst om du antingen köper ett avstrypt originalrör eller ett diskret trimrör. Jag skulle rekommendera mk thrower, hade det på min gamla Derbi och den gick bra. Toppade 80-85 och hade riktigt bra axx men lät inte mer än vad den gjorde när den var original.
Hauro
Elmoped

Inlägg av Hauro »

Dreva den
GASARTILLSDERARSAR
Användarens profilbild
NizzePisse
Svårstartad skrothög

Inlägg av NizzePisse »

Om du inte vill att den ska förlora värde kan du göra proffstrimm med ny cylinder, cdi, effektrör och förgasare. Men det märks av polisen. Om du vill ha bra kraft men nöjer dig med att ligga i 50, då kan du först trimma sen dreva ner en bra bit så att den går på bra varv i 50km/h och sedan strypa bort resten med en strypning i början av avgasröret. Polisen brukar nöja sig så länge den går under 55, även om den är lite för stark.
Hellre omkörd och bortkommen än bortförd och omkommen.

Gilera Smt -08 -Såld
Gilera H@K -02 -Såld
CH Racing -06
Ducati 900ssie -98
Skriv svar