Sida 1 av 1
Varför är inte cylindrarna som säljs portade?
Postat: 22 februari 2016, 17:13
av ockelbo
Varför är inte alla 70-80cc cylindrar som säljs på ts extrem portade?
Och varför är trimrören pluggade egentligen?
Postat: 22 februari 2016, 17:36
av MotorAndMoore
Bra fråga köper man ett trimrör då vill man ju inte ha någon plugg i precis!!!
Postat: 22 februari 2016, 17:38
av 2Tkungen
Vet inte riktigt om du förstått det är med portning.
Det finns inget mer eller mindre i portning utan man portar för att få cylindern till att arbeta på ett speciellt varvtal till exempel.
Och angående rören så är det för att dom ska kunna vara godkända och gå genom besiktning på vissa moppar.
Re: Varför är inte cylindrarna som säljs portade?
Postat: 22 februari 2016, 18:19
av Rotmosmannen
ockelbo skrev:Varför är inte alla 70-80cc cylindrar som säljs på ts extrem portade?
Och varför är trimrören pluggade egentligen?
Dom är ju portade. Du kör ju inte en 80cc med 50cc portar
Postat: 22 februari 2016, 22:09
av G-son
Varför skulle alla vilja ha "extremportat"? Bara för att en stolle vill ha maxeffekt på 18 000 varv och en så kort livslängd mellan motorrenoveringarna så han knappt kan åka till kiosken och tillbaka utan att ha med sig en ny vev, lager & kolv i ryggsäcken för att kunna byta halvvägs betyder inte det att andra vill ha en lika extrem motor.
De flesta klarar sig alldeles utmärkt med cylindrarna som dom säljs. De få som inte är nöjda med det ordnar portningen själva, för att anpassa cylindern efter deras egna önskemål.
Postat: 22 februari 2016, 22:11
av MotorAndMoore
Jag nöjer mig gott och väl med 50cc
Postat: 23 februari 2016, 12:07
av Rexxy
Kölby skrev:Bra fråga köper man ett trimrör då vill man ju inte ha någon plugg i precis!!!
De som köper trimrör för stylingens skull och fortfarande vill åka lagligt.
Postat: 23 februari 2016, 15:22
av MotorAndMoore
Aha det tänkte jag faktist inte på