Jaså. Har satt alla brickorna rätt och så, låter konstigt som faen.drayper skrev:Det är något fel mina växlar fungerade kanon utan olja =) när jag precis hade tryckt ihop block halvorna inte så lätt och säga vad felet kan vara, måste själv se den irl isfmen dubbelchecka allt ännu en gång
MVH Wiktor
Om du menar kopplingskorgen o ingående drevaxsel så e dom inte sammankoplade förens du monterat lamelerna o monterat ytre koplingskorgens lock med fjädrar o skruvar, håller du i ingående axsel så snurar kopplingskorgen.Mx_Master skrev:Jaså. Har satt alla brickorna rätt och så, låter konstigt som faen.drayper skrev:Det är något fel mina växlar fungerade kanon utan olja =) när jag precis hade tryckt ihop block halvorna inte så lätt och säga vad felet kan vara, måste själv se den irl isfmen dubbelchecka allt ännu en gång
MVH Wiktor
Någon som har ett svar på min första fråga?
Tack!
haselhoff skrev:Om du menar kopplingskorgen o ingående drevaxsel så e dom inte sammankoplade förens du monterat lamelerna o monterat ytre koplingskorgens lock med fjädrar o skruvar, håller du i ingående axsel så snurar kopplingskorgen.Mx_Master skrev:Jaså. Har satt alla brickorna rätt och så, låter konstigt som faen.drayper skrev:Det är något fel mina växlar fungerade kanon utan olja =) när jag precis hade tryckt ihop block halvorna inte så lätt och säga vad felet kan vara, måste själv se den irl isfmen dubbelchecka allt ännu en gång
MVH Wiktor
Tack!
Har inte kopplingskorgen på, har ENDAST satt ihop blocken. Och om man snurrar på den axeln korgen skall sitta på snurrar drevaxeln. Om jag snurrar på kopplingsaxeln kan jag hålla emot drevaxeln så den inte snurrar, ska de vara så?
Du får förklara vidare.
Du menar på de viset då förstår jag tror jagMx_Master skrev:haselhoff skrev:Om du menar kopplingskorgen o ingående drevaxsel så e dom inte sammankopplade förens du monterat lamelerna o monterat ytre koplingskorgens lock med fjädrar o skruvar, håller du i ingående axsel så snurar kopplingskorgen.Mx_Master skrev: Jaså. Har satt alla brickorna rätt och så, låter konstigt som faen.
Tack!
Har inte kopplingskorgen på, har ENDAST satt ihop blocken. Och om man snurrar på den axeln korgen skall sitta på snurrar drevaxeln. Om jag snurrar på kopplingsaxeln kan jag hålla emot drevaxeln så den inte snurrar, ska de vara så?
Du får förklara vidare.
12mm nålager kan du köpa nästan i vilken butik som hälst som säljer 12mm kolvbultsnållager.bobbo12 skrev:Vart kan man köpa 12mm nållager AM6?
Så klart de va ett bra svardrayper skrev:haha bra svar där =P Det kan du köpa i vilken butik som helst som SÄLJER 12mm kolvbultsnållager , det var ju hans fråga vart man köper det .haselhoff skrev:12mm nålager kan du köpa nästan i vilken butik som hälst som säljer 12mm kolvbultsnållager.bobbo12 skrev:Vart kan man köpa 12mm nållager AM6?
Derbi motor ( hyfsat lik )Mx_Master skrev:Vad var det för moppemotor?Joz skrev:jag klyvde nyss min motor och då var det samma sak som för dig,, du moste ha motorn rakt för växlarna ska gå i + att de känns lättare när den sitter på ramen med foten + att ska nog gå lättare när du annvänder kopplingen så du behöver inte oroa dig
Du har samma sprängskiss som jag gav dig eller ? den e inte så detaljerad specielt hur växselådan ska vara ihop monterad.Mx_Master skrev:Har kollat sprängskissar och så. Även kollat på bilder när jag precis tog isär motorn.
Testade 2ggr till ikväll, testade med kulan i ett annat hål: Då blev växelpetaren stum. Testade att göra precis som det såg ut som på bilden när jag precis hade klyvt motorn: Var ganska stort glapp neråt och jag kunde inte röra petaren uppåt.
Jag funderar starkt på växeltrumman där gafflarna ligger i spåren, har någon bilder på hur dem skall ligga?
Vad ska hända om man snurrar växeltrumman när man har motorn isär?
Det ändå som händer är att den översta gaffeln (där det finns 2) rör sig lite uppåt annars händer det inget.
Hoppas på svar/bilder!