Köpförslag 2-takts moped

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
elofson
Elmoped

Köpförslag 2-takts moped

Inlägg av elofson »

Hej.
Då jag inte kan något om mopeder och kvalitet osv så skulle behöva lite köpförslag på hållbara 2-takts mopeder för max 15000 kr. en som är lätt att hitta delar till.
Ska köpas Ny och inte begagnad.
Mvh
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

En NY märkesmoped får du inte för 15.000kr.

Yamaha Aerox och dem går på c:a 24.000kr. :)

Men du kan lätt få en skitfin begagnad Aerox för det priset!
PåDal
Farsans gamla zündapp

Inlägg av PåDal »

Finns inga helt nya mopeder som är kända för att ha bra kvalitet som kostar
15 000kr, vad jag vet. Att köpa en begagnad moped behöver inte betyda att den kommer att krångla mer än en helt ny (beroende på vad du köper såklart). Om du ska köpa scooter så skulle jag nog föreslå peugot speedfight eller yamaha aerox, eller någon annan modell. Om du är ute efter crossmodell så är Derbi och Rieju de populärare.
Jag kunde inget om mopeder innan jag köpte min Cpi sm för inte så himla länge sedan, men nu så kan jag det mesta om det. Inte så svårt att lära sig :D
Cpi sm 06- SÅLD
elofson
Elmoped

Inlägg av elofson »

Baotian diablo, är den något vettig moped?
Kölbyshåren
Elmoped

Inlägg av Kölbyshåren »

Crossmoppe eller vespa jag tror dom nya crossmopparna typ Derbi,Rieju,Yamaha ligger runt 30k
Underliggande rör= mindre markfrigång dunk sten hål i röret!!
Vespa är för käringer som inte kan växla
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Kort sagt, nej. Nya moppar i den prisklassen är inte något man vill ha (och jag har jobbat med service och reparationer av dom - något som dom definitivt behöver). Visst, man får garanti när man köper nytt, men att reparationerna av tillverkningsfel är gratis är en klen tröst när moppen behöver vara inlämnad på verkstan en gång i månaden.

Som Rexxy säger, en begagnad kvalitetsmoppe i bra skick är ett betydligt bättre köp.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Kölbyshåren
Elmoped

Inlägg av Kölbyshåren »

G-son skrev:Kort sagt, nej. Nya moppar i den prisklassen är inte något man vill ha (och jag har jobbat med service och reparationer av dom - något som dom definitivt behöver). Visst, man får garanti när man köper nytt, men att reparationerna av tillverkningsfel är gratis är en klen tröst när moppen behöver vara inlämnad på verkstan en gång i månaden.

Som Rexxy säger, en begagnad kvalitetsmoppe i bra skick är ett betydligt bättre köp.
Instämmer det är rätt dumt egentligen att köpa en ny moped bättre med beg!!!
Underliggande rör= mindre markfrigång dunk sten hål i röret!!
Vespa är för käringer som inte kan växla
Beya
Svårstartad skrothög

Inlägg av Beya »

Köp begagnad kvalitets-maskin istället. Då slipper du värdeförlusten också.
Gutå
Elmoped

Inlägg av Gutå »

Köp en begagnad Rieju, Derbi eller Yamaha som inte är för gammal och inte har för många mil på mätaren. Du kan få en riktigt fin begagnad moped för 15 000kr. En fördel är att den är original och inte sönderskruvad. :P
elofson
Elmoped

Inlägg av elofson »

Har hittat en Yamaha jog r jag ska kolla på.
Något att ha ?
Skriv svar