YIYING laddar inte.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
kalle79
Elmoped

YIYING laddar inte.

Inlägg av kalle79 »

har somsagt en YIYING 4 taktare som inte laddar, har bytt generator utan resultat. regulatorn blir varm så jag antar att den funkar. har även provat att byta regulator mm med min TMS som funkar men den vill endå inte ladda. tror inte batteriet är kass eftersom det tar laddning med vanlig laddare. någon här som har en idè på vad det kan va!? tacksam för seriösa svar! :)

kan tillägga att det sitter larm orginal på den å att start, ljus, tuta mm funkar även om tändningen e av å nyckeln ur!?.
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Det finns många varianter av "laddar inte". En av de vanligare som jag stötte på när jag jobbade på verkstad som huvudsakligen riktade in sig på kineser var att någon av strömbrytarna vid bromsljuset var kass så bromsljuset lös hela tiden. Generatorn laddade inte tillräckligt mycket för att driva bromsljuset hela tiden, så batteriet tömdes sakta men säkert. :lol:
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Lillapojkens
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Lillapojkens »

Har du tagit en multimeter och mätt på batteriet när du startat den? Du kan få behöva gasa lite så börjar den ladda om det nu funkar.
Varit ägare till 74st moppar
bobmarley
Elmoped

Inlägg av bobmarley »

Ett tips hade en.China scooter för länge sedan köp nått av dom dyrare alternativen man tjänar på det i längden oftast drar kolven på China modeller..
kalle79
Elmoped

Inlägg av kalle79 »

bromsljuset lyser INTE hela tiden, naturligtvis har jag kollat laddströmmen vid batteriet, ligger på 12-12.3v även på full gas.
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Mät vad du har för spänning ut på röd kabel på laddningsregulatorn. (Jag utgår från att det finns en sån, hojen är väl som alla andra kineser...)
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar