Paioli eller usd marzocchi? Till gilera smt -08.

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
NizzePisse
Svårstartad skrothög

Paioli eller usd marzocchi? Till gilera smt -08.

Inlägg av NizzePisse »

Hej, jag har som sagt en Gilera smt -08. Jag har satsat ganska mycket pengar på den för att få den unik och "top notch". Själv tycker jag att usd gafflar med gaffelbensskydd ser grymt snyggt ut :lol: . Vilka för och nackdelar finns det med dem olika? Vet ni också om drds usd marzocchi passar gilera?
:?: Skulle någon vilja sälja ett par? :?:
Hellre omkörd och bortkommen än bortförd och omkommen.

Gilera Smt -08 -Såld
Gilera H@K -02 -Såld
CH Racing -06
Ducati 900ssie -98
Kooolby
Elmoped

Inlägg av Kooolby »

Kör med Paioli utan gaffelskydd det ser riktigt top notch ut tycker jag!
ssebbthewall
Elmoped

Re: Paioli eller usd marzocchi? Till gilera smt -08.

Inlägg av ssebbthewall »

NizzePisse skrev:Hej, jag har som sagt en Gilera smt -08. Jag har satsat ganska mycket pengar på den för att få den unik och "top notch". Själv tycker jag att usd gafflar med gaffelbensskydd ser grymt snyggt ut :lol: . Vilka för och nackdelar finns det med dem olika? Vet ni också om drds usd marzocchi passar gilera?
:?: Skulle någon vilja sälja ett par? :?:
Kör Marzocci! Så mycket bättre, stabilare och snyggare 8)
Användarens profilbild
NizzePisse
Svårstartad skrothög

Inlägg av NizzePisse »

finns det några skillnader prestanda mässigt? Någon som presterar bättre? Har hört att usd går jämnare.

Gilera Smt -08 -Såld
Gilera H@K -02 -Såld
CH Racing -06
Ducati 900ssie -98
ssebbthewall
Elmoped

Inlägg av ssebbthewall »

NizzePisse skrev:finns det några skillnader prestanda mässigt? Någon som presterar bättre? Har hört att usd går jämnare.
Ja oftast så är usd gafflarna mycket stabilare och mer bekväma. Iallafall Marzocci!
Användarens profilbild
NizzePisse
Svårstartad skrothög

Inlägg av NizzePisse »

Tack för alla svar!

Gilera Smt -08 -Såld
Gilera H@K -02 -Såld
CH Racing -06
Ducati 900ssie -98
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

NizzePisse skrev:finns det några skillnader prestanda mässigt? Någon som presterar bättre? Har hört att usd går jämnare.
Ja och nej. Om man tittar närmre på den generella USD-konstruktionen jämfört med en lika generell konventionell gaffel så är skillnaden egentligen löjligt liten, en av de små detaljer som skiljer är att USD-gaffeln är lite styvare just under gaffelkronan tack vare att den har grövre rör där, till USD-gaffelns nackdel har jag för mig att den generellt är något tyngre - men kom ihåg, nu jämför vi två generella och "likvärdiga" gafflar, inte några specifika moppegafflar.

I praktiken spelar det ingen som helst roll vilken typ av gaffel du har, om du inte ägnar dig åt körning där du verkligen behöver absolut alla förbättringar du kan få - t.ex. om du tävlar på elitnivå.
Det som spelar roll för oss vanliga dödliga är hur själva dämpningen fungerar, och typen av gaffel säger inget om ifall dom bitarna är bra eller dåliga - eller om dom är rätt eller fel inställda för typen av körning hojen ska användas till. Det går sätta ett innanmäte av världsklass i vilken gaffel som helst, precis som det går sätta billigt skräp i en gaffel som ser riktigt fin ut utvändigt. Så, kort sagt, gaffeltypen spelar ingen roll, det är vad tillverkaren valt att sätta inuti gaffeln som är det viktiga.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
beta rr enduro beast
Elmoped

Inlägg av beta rr enduro beast »

Har alltid undrat vart ni får tag på dessa gafflar, ser sjukt läckra ut!
Användarens profilbild
NizzePisse
Svårstartad skrothög

Var får man tag på usd marzocchi???

Inlägg av NizzePisse »

Vet någon var man kan få tag på usd marzocchi? Är usd marzocchibästa valet till gilera smt?

Gilera Smt -08 -Såld
Gilera H@K -02 -Såld
CH Racing -06
Ducati 900ssie -98
beta rr enduro beast
Elmoped

Inlägg av beta rr enduro beast »

asså jag skulle jätte gärna ha en usd gaffel. nån som vet vart man kan få tag på dem? inte bara marzochi utan typ såna som Rieju drac har (showa)? dem borde man väl kunna fästa på beta rr elr yamaha dt50x?
Skriv svar