Hej !
Jag har en Rieju MRX 04 som i början när jag köpte den gick ganska slött men jag ville inte trimma. (vill fortfarande inte det) Efter ett tag märkte jag att mopeden drog mycket olja så jag blandade direkt i tanken i stället och då gick han 15 km/H snabbare och med bättre acc. Men efter ett tag av körande och lossnade fästet till avgasröret och den skakade så mycket att röret gick av.
jag hade köpt en ny kolv ett tag innan röret gick av men jag hade inte fått loss röret så att jag kunde lyfta av cylindern. Och då tog jag tillfället i akt och fixa det det ända var att det var den billigaste kolven jag kunde moppen skar och den. Det var ett ganska klantigt köp. Så jag fick ta och köpa en helt ny cylinder istället och nu går han lika skit igen. Jag är helt 100 på att allt var original det var original munstycke i förgasaren, han jag köpte den av sa att allt var original, Inget glapp i vevstaken, och jag har gått över hela moppen.
Jag gick upp lite i prisklass på cylindern för att förhindra att den skulle skära igen. Undrar om det här också kunde varit ett dåligt köp.
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12146
Jag har testat det mesta men hoppas att jag kan få hjälp här.
Tack på förhand. Elias