65-75 km/h, den är helt original, snabba svar sökes!

Enklaste skulle vara att köpa ett större huvudmunstycke och ett trimrör, men det kostar ju en del ^^ Jag pluggade ur mitt originalrör och bytte till 90 i huvudmunstycke och tog bort skorstenen, så gör den 80-85 ungefär, men om du vill få den till 65-70 skulle jag rekommendera att fila upp pluggen en aning och skaffa trimrör.broberg18 skrev:Jag är helt ny med moped och kan ingeting, så jag söker lätta och snabba trimförslag som även den sämsta kan utföra. Helst så att moppen gör
Jag harmfunderat på det och ska nog dreva om till 12/53 och köpa trimrör, och byta huvudmunstycke vad tror ni att den kommer toppa då på ett ungefär?Erikxz skrev:Enklaste skulle vara att köpa ett större huvudmunstycke och ett trimrör, men det kostar ju en del ^^ Jag pluggade ur mitt originalrör och bytte till 90 i huvudmunstycke och tog bort skorstenen, så gör den 80-85 ungefär, men om du vill få den till 65-70 skulle jag rekommendera att fila upp pluggen en aning och skaffa trimrör.broberg18 skrev:Jag är helt ny med moped och kan ingeting, så jag söker lätta och snabba trimförslag som även den sämsta kan utföra. Helst så att moppen gör
80-85 är nog ingen dålig gissning med en sådan setup. Att överväga ett effektrör låter klokt om din moped är helt ny. Andrahandsvärdet kan sjunka väldigt mycket om du har gjort ändringar som är svåra att få ogjorda. Det är också något du kan tänka på om du får för dig att lackera och/eller modda kåpor.broberg18 skrev:Jag harmfunderat på det och ska nog dreva om till 12/53 och köpa trimrör, och byta huvudmunstycke vad tror ni att den kommer toppa då på ett ungefär?Erikxz skrev:Enklaste skulle vara att köpa ett större huvudmunstycke och ett trimrör, men det kostar ju en del ^^ Jag pluggade ur mitt originalrör och bytte till 90 i huvudmunstycke och tog bort skorstenen, så gör den 80-85 ungefär, men om du vill få den till 65-70 skulle jag rekommendera att fila upp pluggen en aning och skaffa trimrör.broberg18 skrev:Jag är helt ny med moped och kan ingeting, så jag söker lätta och snabba trimförslag som även den sämsta kan utföra. Helst så att moppen gör