led lampor är lite luriga, vissa är skapliga och andra är riktigt dåliga. Ska man ha led lampor ska man helst köpa av dom "fina" märkena. Gissningsvis är hyper-led ingen kvaliteprodukt, om de nu inte kommer från en etablerad tillverkare? Dåliga led-lampor har ofta, av vad jag läst, problem med värme.
Vilken effekt du kan ha på lampan beror på reflektorn och tillgången på effekt. Notera! Bara för att lampan drar mer effekt behöver den inte lysa mer! Däremot blir en lampa som drar mer effekt varmare, och det vanligaste problemet då är att man "värmer sönder" reflektorn i förtid. Generatorn på mopeder brukar vara i klenaste laget så det är inte säkert att strömmen räcker till, det får du kolla på specifikationerna på mopeden i så fall.
Så vore jag dig skulle jag köpa en lampa med samma effekt som original. Vill du ha mer ljus kan du köpa en lampa med samma effekt, men som utvecklar mer ljus. Dom är dyrare, men det brukar gå att få upp till dubbla lumen åtminstone om man jämför en standardlampa mot en högpresterande.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Orkar inte leta efter "hyper led", men jag antar att det är en lysdiodlampa med H4-sockel. I så fall är det skräp, reflektorstrålkastare är konstruerade för att använda ljus som kommer från & sprids i alla riktningar på det sätt en glödtråd gör, lysdioder klarar inte att imitera det och därmed kommer strålkastaren inte sprida ljus på rätt sätt med en sån lampa - dom kan säkert ge mycket ljus, men inte där man behöver det!
Det är som sagt riskabelt att öka effekten på lampan kraftigt. Dels är det inte säkert att strålkastaren tål extravärmen, särskilt dagens små strålkastare med plastreflektor är ömtåliga på det viset. Dels är kablar, kontakter, strömbrytare o.s.v. inte avsett för att tåla så hög ström, så det finns en risk att man grillar delar i elsystemet. Även om man inte förstör något kommer man inte få full ljusstyrka, då motståndet i de underdimensionerade grejerna leder till att man inte kan få fram full matningsspänning till lampan.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Definitivt absolut hundraprocentigt skräp. Dom har inte ens försökt designa den så den lyser korrekt, rent stylingskräp för nån som vill vara häftig vid kiosken.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Varnar dig från att stoppa 65/55w när det sitter 35/35w original, förra ägaren hade gjort det på min MRT PRO, slutade i att byta alla kablar för att lampan brände upp dom, sen for statorplattan på det också...