Rieju går dåligt efter trimmning

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
martinfasth
Elmoped

Rieju går dåligt efter trimmning

Inlägg av martinfasth »

Hej!
Beställde lite trim till min Rieju drac 05 sport edition för ett tag sen (Airsal 70cc Racing, Dellorto 21mm, kopplingsfjädrar, tändstift mm). Mopeden går dock inte bra sedan jag satte på trimmet. Har testat att byta munstycke, höja/ sänka bränslenålen och skruva på luftskruven, men det händer inte så mycket. Man skulle kunna säga att från 1/5-3/4 gas den går dåligt på. Den orkar inte varva ut, utan bara blöddrar. När man börjar komma upp i höga varv börjar den gå bättre, vågar dock inte riktigt hålla i då jag inte kört in cylindern.
Har sportluftfilter och turbokit lacada på också. Det läcker också väldigt mycket olja från avgasröret, både i cylindermynningen, i delningen och vid ljudämparen. Vid cylindermynningen passade dock inte adaptern som satt på originalcylindern, så använder en hemmagjord adapter som passar ganska bra. Men problemet ska ju inte ha något med detta att göra.

Insuget som jag beställde passade dock inte så använder originalinsuget just nu, men det ska inte vara några problem så länge det inte läcker va? (det har vi också kollat med startgas).
Köpte avgasröret begagnat och fick då även med ett trim-membran, när jag kollade på det så var det lite glapp mellan "läpparna", om det kan bero på det? Dock fungera det bra när jag körde med endast trimrör.

Har en fråga till, varför får man med två cylinderfotspackingar till cylinderkitet och spelar det någon roll vilken av dem man använder.
Har även kollat cylinder och kolv, och det finns inga stora repor.

Hoppas att jag kan få hjälp ganska fort!
Mvh Martin
Why so serious?