Punka i ventilen?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp

Punka i ventilen?

Inlägg av oggew2 »

Tjena, har ett problem som är lite svårt att förklara men ger det ett försök!
Ventilen sitter ju på insidan av fälgen, och runt ventilen sitter en sorts mutter som man kan använda för att dra åt ventilen så den sitter bättre.
Problemet jag har är att det läcker luft under den här muttern, alltså åker luften ut på sidan av ventilen men inte ut ifrån den. Det är ingen punka i själva däcket i sig.
Jag testade att spruta in däckfix men det hjälpte inte (Det funkade förut då jag hade samma problem)
Farsan och jag har spekulerat lite och vi tror att det är någon sorts packning som ska sitta under den här muttern som inte är där elr liknadne? Någon som har koll?

Jag vet inte orsaken, men hade den ute hos en kompis under natten och en annan kompis lånade den och gjorde ett ärende, han nekar att det var han som punkade den och nån kan väl ha pillat men jag vet inte

Däcket är slanglöst
Moppar jag ägt= * Moppar jag äger= ^
1. Ful vivacity Köpt för 4500 såld för 5k *
2.Puch maxi köpt för 500 med 2 motorer, sålde direkt för 1500 *
3. Stunt Aerox köpt med 2 motorer för 3700 *
4. Aerox 03 köpt för 2300 såld för 10 k :D *
5. Derbi Senda R, bytt mot stunt rox som inte starta ^
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket

Inlägg av TheAndersson »

Då är det gummit som gett sig, eller att den skruvat ut sig en bit. Testa skruva in ventilen en bit, du skruvar inne i ventilen där luften går in. Om inte de funkar så är det ny ventil som gäller, skär av den gamla och dra i den nya :)

Lite rörigt, skriver från mobilen ;)
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Användarens profilbild
Rotmosmannen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rotmosmannen »

TheAndersson skrev:Då är det gummit som gett sig, eller att den skruvat ut sig en bit. Testa skruva in ventilen en bit, du skruvar inne i ventilen där luften går in. Om inte de funkar så är det ny ventil som gäller, skär av den gamla och dra i den nya :)

Det är ju slang i de däcket annars är ventilen inte på det sättet.
Däck fix vet jag ej om det funkar på slang men det är troligen hål i slangen så bara att byta. Dock så finns det billiga slangar på biltema :)
Men kolla...ja la en post!
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket

Inlägg av TheAndersson »

Rotmosmannen skrev:
TheAndersson skrev:Då är det gummit som gett sig, eller att den skruvat ut sig en bit. Testa skruva in ventilen en bit, du skruvar inne i ventilen där luften går in. Om inte de funkar så är det ny ventil som gäller, skär av den gamla och dra i den nya :)

Det är ju slang i de däcket annars är ventilen inte på det sättet.
Däck fix vet jag ej om det funkar på slang men det är troligen hål i slangen så bara att byta. Dock så finns det billiga slangar på biltema :)
TS sa ju att det var slanglöst
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Skriv svar