Problem med drd pro

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
vktr
Elmoped

Problem med drd pro

Inlägg av vktr »

Tjena har problem med min DRD PRO -06.

När jag kopplar vill inte moppen varva ner så den varvar ända tills jag släpper kopplingen. Innan insugsgummit sprack så var det inte så, har bytt insugsgummit och sen gick det bra ett tag tills det kom tillbaks.

Kan det vara trotteln som inte går upp helt? Är förövrigt rätt ny med mopeder.

Tack i förhand.
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dillpojken »

kolla så insugsgummit sitter rätt och inte släpper in någon luft, om den släpper in luft där så höjs tomgången, kan även kanske vara spricka i det nya som gör det.
Användarens profilbild
Rotmosmannen
Farsans gamla zündapp

Re: Problem med drd pro

Inlägg av Rotmosmannen »

vktr skrev:Tjena har problem med min DRD PRO -06.

När jag kopplar vill inte moppen varva ner så den varvar ända tills jag släpper kopplingen. Innan insugsgummit sprack så var det inte så, har bytt insugsgummit och sen gick det bra ett tag tills det kom tillbaks.

Kan det vara trotteln som inte går upp helt? Är förövrigt rätt ny med mopeder.

Tack i förhand.
Spruta med start gas och se om motorn reagerar (varvtalet ökar/sänker) på tom gång.
Men kolla...ja la en post!
vktr
Elmoped

Inlägg av vktr »

Dillpojken skrev:kolla så insugsgummit sitter rätt och inte släpper in någon luft, om den släpper in luft där så höjs tomgången, kan även kanske vara spricka i det nya som gör det.
Rotmosmannen skrev:Spruta med start gas och se om motorn reagerar (varvtalet ökar/sänker) på tom gång.
Är det inte märkligt att det just blir när jag kopplar och försvinner när jag släpper kopplingen? Ska testa iaf!
vktr
Elmoped

Inlägg av vktr »

Finns det fler ställen den kan ta tjuvluft på än vid insuget?
Skriv svar