Min setup just nu:
Pluggat Gianelli 2T Enduro
Athena 50cc
12/51 Drevning
Sportluftfilter (monterat i luftboxen)
Sportmembran
Original förgasare 16mm
Jag vill behålla 50cc'n. Påverkar insuget accelerationen något? Ska jag borra ur den eller nåt? Behöver också nytt munstycke just nu(måste bara ta reda på vad som är i), men ska jag köpa ny cdi då? Vilken box är bättre för axx isåfall? Vill inte öka toppfarten så värst mycket. Länka gärna.
Tror inte det påverkar mitt axx just nu men jag har
näst intill precis bytt kolven och cylinder etc, etc, och har inte kört
mycket alls pga körkortet så den är inte inkörd än.
Du kan ju börja dra pluggen ur gianellit.
Cdi kommer öka toppfarten, en strypt Cdi begränsar varven, och en ostrypt tvärtom då. Om du ska köra på en Cdi så hade jag tagit den billigaste
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..
Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Super-duper-mega dumt att ha så mycket trim på ett pluggat rör... Om insuget är kortare så kan det påverka ja men inte så mycket, att ha 70 hade varit 10x enklare och billigar. Du kan ha en endast helt avstrypt motor med 70 och det kommer gå bättre än det där. Dock kanske athenas 50 är lite av en värsting bland 50s men ändå.
EDIT: Vänta vänta vänta, har du slängt på allt det där UTAN att ställa in förgasaren?!
Har inte kört som sagt, slängde på det alldeles nyss och har inte hunnit ställa in förgasaren. Däremot så har jag tänkt på att plugga ur men den kanske går för snabbt då. Har ingen svets för att sätta tillbaks pluggen om den skulle gå för fort. Hur mycket brukar ett opluggat rör öka ungefär? Hur mycket skulle det öka med min setup?
Är drevningen annars okej? Behövs inte ändras?
Jag tog ut den på en tur precis och den är riktigt riktigt seg och toppar inte mer än 50. Jag vill säga att det bara är munstycket som ska bytas men det kan det ju inte bara vara det väl? Något är fel. Vad tror ni?
Ska plocka ur munstycket nu och kolla vad som är i.
Din nuvarande setup ger inget vidare acc, felbyggt från start i princip ifall du bara vill ha acc. Du skulle köpt en tam 70cc, tex airsal 70cc tillsammans med ett lågvarvigare rör.
Kan meddela att jag dragit ifrån en Derbi med den setupen ungefär i acc. O då körde jag bara en urplugad och drevad Dt50-r. Så vill du få ut mest i acc, gör om gör rätt
Nä jag vill inte ha acc, men jag vill ha mer för just nu går mopeden riktigt jävla dåligt. Är riktigt slö och seg får knapp upp den i 40, 30 i motvind. Och det tar för evigt.
Den är svag som in i bomben. Jag hoppas att byta framdrevet till 10 och testa lite andra munstycken hjälper, annars får jag sätta i en ostrypt cdi och dra ur pluggen.
borra upp pluggen, din setup är högvarvig men den orkar inte varva högt med plugg i. Ska du trimma så gör det ordentligt, ingen köper la fan trimmcylle och trimmpipa för att köra orginal?