Ljuddämpare Hjälp

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Xefsan
Elmoped

Ljuddämpare Hjälp

Inlägg av Xefsan »

Tjena! ska ta av mitt orginal rör på min aprlia sx 50 07a men de 3 skruvarna som håller fast ljuddämparen som man stoppar in insexnyckel är verkligen HELT RUNDADE helt runt är de vi har testat med Svetstång poligrip tryckt sten hårt vet inte riktigt vad som ska göras. Torx har vi också testat att banka in den bara snurra vill inte förstöra orginal ljuddämparen heller

Ska sätta fast ett trimrör och får inte bort avgassystemet om jag inte tar bort ljuddämparen. Hjälp!

Det är även begränsat med plats.
Användarens profilbild
ifxbee
Elmoped

Inlägg av ifxbee »

Du ska inte ta av den där. Ta av kröken från cylindern och den ena skruven som fäster kröken. Sen skruvar du av ljuddämparen från fästet och efter det så drar du av hela dämparen+röret bakom dämparen av från kröken.
Lukaas1
Svårstartad skrothög

Inlägg av Lukaas1 »

Man ska ha en storlek för stor torx bits och slå in med hammare.
De tar en stund men tänk på att inte vara för ryckig när du ska skruva ur den.
Om inte det funkar kan du ta en felvänd borr eller grispitt.
Xefsan
Elmoped

Inlägg av Xefsan »

Ifxbee Den får inte plats där i mellan det är så brutalt trångt på aprilian skit jobbigt at bara ta bort förgasaren komme rbehöva ta bort motorn typ för att fp igenom den där :/

Tror ni de funkar att slipa eller fila ett hack genom hela o sedan ta en vanlig skruvmejsel ???
Användarens profilbild
ifxbee
Elmoped

Inlägg av ifxbee »

Har en aprilia och det funkar hur bra som helst. Så trångt är det inte. Man får vara lite pillig bara. Klart att det underlättar att ta bort alla kåpor och tank, kanske tillochmed ta ur motorn men det är inte nödvändigt. Jag kommer till jätte enkelt. Tar bara bort allting när jag ska in i motorn och göra något.
Xefsan
Elmoped

Inlägg av Xefsan »

Aha men har en 07a men det kanske är samma men det är inte att det är så trångt som är problemet det är att skruvarna är rundade och sitter verkligen sten hårt så då undrar jag hur kan jag göra för får jag fäste med i skruven kommer det gå.

det var därför jag tänkte om de kanske funka att såga ett snitt eller nåt så man kan använde en vanlig mejsel ???? då borde det ju inte spinna
Användarens profilbild
ifxbee
Elmoped

Inlägg av ifxbee »

Vilka skruvar är rundade?
Xefsan
Elmoped

Inlägg av Xefsan »

De 3 insexskruvarna som håller dämparen är helt rundade och behöver få loss dom
Skriv svar