jag har en Mh Ryz 50 2006 som jag drog pluggen på för ca två veckor sen.. jag är 5 ägaren, instrument brädan är något digitalt skit som är felkopplat så jag vet ej hur långt den gott men förmodligen en bit.
Doch tror jag inte den varit "trimmad" förrns nu.
Det som hände var Jag var ute o körde, rätt så rak väg, "Kan ju säga innan trimningen gjorde den ca 45-50, efter jag drog pluggen gjorde den ca 90-100 med ett jävla öss. hehe. Så iallafall, ja körde på rätt så rak väg.
Låg i 6ans växel o på ca 14k varv. sen helt plötsligt tappade den kraften och typ säckade ihop, nästan som något satt en hand för luft-insuget. eller typ ger den helt för mkt sopa, eller att något gott sönder i motorn av slitage. De är ju inte förrns dessa senaste två veckorna motorn verkligen har fått jobba liksom.
Så jag saktar in varvet går ner till ca 9k, jag gasar men får inte upp den över 10k men ja hör motorn går som FAN.... typ något som inte stämmer där, ja saktar in helt o växlar ner till ettan o lägger den i fri läge, stänger av motorn, går runt o tittar om något ramlat av eller synligt gott sönder, ser inget. Startar igen den startar ja gasar o växlar upp, kommer till 3ans växel då motorn börjar bete sig jätte konstigt igen. de låter som den varvar upp men ingen kraft kommer direkt, ja kör väl kanske i 30-40 nu, o i vanliga fall hade ja bara swishat förbi den farten liksom från 0-90 på bara några sekunder, men nu den vill knappt gå till 4ans växel o varvet e jätte högt o den går fett långsamt. så ja vände o körde hem. har inte rört den sen dess men har funderat o tänkt att de kanske är vev partiet som slitet o behövs bytas? men ja vet inte så jag vänder mig till er

MVH en snubbe som älskar cross o när de går undan