Hur får jag centralstödet på slidern?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Elajas99
Elmoped

Hur får jag centralstödet på slidern?

Inlägg av Elajas99 »

Tjena!
Har bestämt mig för att ta bort mitt central stöd på min slider då jag bara tycker de är i vägen för kicken och jag använder för det mesta bara sidostödet. Men jag vet inte riktigt hur ja ska få av det.. :/ Så, ni som har lyckats få bort det, hur gjorde ni? Tacksam för svar :)
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp

Re: Hur får jag centralstödet på slidern?

Inlägg av Revilz »

Elajas99 skrev:Tjena!
Har bestämt mig för att ta bort mitt central stöd på min slider då jag bara tycker de är i vägen för kicken och jag använder för det mesta bara sidostödet. Men jag vet inte riktigt hur ja ska få av det.. :/ Så, ni som har lyckats få bort det, hur gjorde ni? Tacksam för svar :)
Ja du nu har jag ingen slider själv men kolla efter en axel som du kan knacka ut eller någon mutter. Om du tar några minuter och kollar hur den sitter fast kommer du nog förstå :)
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
Elajas99
Elmoped

Re: Hur får jag centralstödet på slidern?

Inlägg av Elajas99 »

Revilz skrev:
Elajas99 skrev:Tjena!
Ja du nu har jag ingen slider själv men kolla efter en axel som du kan knacka ut eller någon mutter. Om du tar några minuter och kollar hur den sitter fast kommer du nog förstå :)
Finns ingen mutter, finns bara en "stång" som går igenom stödet och kan inte skruva av den eller nåt. Förstår inte riktigt hur stödet sitter fast... :/
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Revilz »

Som jag skrev i inlägget innan, prova knacka ut "stången"/axeln
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05