Sida 1 av 1
Honda mt5 trimhjälp sökes
Postat: 5 augusti 2015, 22:35
av Moppeslaktarn
Tjaa

för det första så har jag en mt5a som vägrar att varva riktigt när jag ska åka iväg utan de bara såkallat ''fyrtaktar'' så jag lär springa upp den i varv för att den ska gå att köra snabbare än 10 km/h

förmodligen någon förgasarinställning? luftskruv och vad mer finns det att justera?
iaf jag tänkte börja träna bakhjul så vad behövs för att få den att orka?
sitter något sorts trimrör på den nu

med orginal cylinder och orginal förgasare toppar den runt 60 så tänkte om det hade dugit med 70cc å högkomp topp å 21mm förgasare å nytt insug till förgasaren?

men vill nt lägga ut hur mycket pengar som helst då jag funderar på aerox i framtiden

Re: Honda mt5 trimhjälp sökes
Postat: 5 augusti 2015, 22:37
av Rotmosmannen
Moppeslaktarn skrev:Tjaa

för det första så har jag en mt5a som vägrar att varva riktigt när jag ska åka iväg utan de bara såkallat ''fyrtaktar'' så jag lär springa upp den i varv för att den ska gå att köra snabbare än 10 km/h

förmodligen någon förgasarinställning? luftskruv och vad mer finns det att justera?
iaf jag tänkte börja träna bakhjul så vad behövs för att få den att orka?
sitter något sorts trimrör på den nu

med orginal cylinder och orginal förgasare toppar den runt 60 så tänkte om det hade dugit med 70cc å högkomp topp å 21mm förgasare å nytt insug till förgasaren?

men vill nt lägga ut hur mycket pengar som helst då jag funderar på aerox i framtiden

Lär dig kö bakhjul på mt5an

fan va najz inte ba folk som köper slider

Postat: 5 augusti 2015, 23:12
av TheAndersson
65cc, 17.5mm förgasare bör räcka att skaffa
Möjligtvis drev också då
Postat: 6 augusti 2015, 12:55
av Moppeslaktarn
Haha aa de hade varit nice att kunna va lite egen och inte bara köra slider och aerox
Vart går det att få tag på dom delarna billigt då?

ekonomin är ju inte på topp precis

hehe

har antingen 17.5 eller 21 mm delorto till AM6 som kanske kunde gå att modda om

men enklast är ju å bara köpa färdigt och åka satan

man lär väl ha ett annat insug + membran också? för brukar inte orginalinsugen va ''strypta''?

Postat: 6 augusti 2015, 13:03
av TheAndersson
Kolla in trimbutiken.se
Insuget är strypt, ja.
Kör själv dellorto på min mt, du behöver ett insugningsrör med rund anslutning, och ett gummirör mellan insug och förgasare.
i värsta fall funkar org. Förgasare också, tänker mer på temperaturen. Membran är inget måste att köpa, speciellt om du inte vill lägga mycket pengar, mitt malossi membran kosta typ 500kr
Postat: 6 augusti 2015, 13:36
av Moppeslaktarn
Okej

ska kolla där

det kanske går att göra eget insug om man är duktig

membranet går väl att böja (själva plåten) så den uppnas mer om det skulle behövas?

Postat: 6 augusti 2015, 14:59
av TheAndersson
Självklart kan man göra ett eget insug om man år duktig, membranet skulle jag inte ge mig på att böja upp, lättare att falla så den går sämre än bättre. Själv tog jag bort stoppen helt och hade väl tur, men när jag bytte till malossin så var där en glipa
Postat: 6 augusti 2015, 17:03
av Moppeslaktarn
Okej

kollade på trimbutiken å hitta 70cc sats med cylinder å kolv för 700 :-

en kompis har en topp jag kan få köpa billigt, värt? vad är det för skillnad på hög komps topp?

Postat: 14 oktober 2015, 10:00
av Moppeslaktarn
Tjaa! lite info om vad som händer

mt5an står i garaget och ska plockas isär under vintern för renovering

var påväg till flickvännen när den rätt som de var började ryka värre än en påstäld d24 :3 packboxen till veven gick så den förbrände all växellådsolja så förmodligen ska jag beställa ny vev å 80cc å insug+ förgasare

å då är de lika bra att renovera hela moppen

så fortsättning följer

Postat: 14 oktober 2015, 17:55
av G-son
Moppeslaktarn skrev:80cc
Rätt massiv modifikation som krävs för att få 80cc cylinder på moppeblocket. En siffra fel?