Cylinder, Effekt?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
elias2000@live.se
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 2 juni 2015, 20:24
Ort: Lövestad

Cylinder, Effekt?

Inlägg av elias2000@live.se »

Har en Derbi Senda 06 som är helt original (endast urpluggad), Vid vilken hastighet skulle Cylinder som inte helt dödar motorn få upp den i?
Lukaas1
Svårstartad skrothög
Inlägg: 277
Blev medlem: 28 maj 2015, 22:46
Ort: Gävle

Inlägg av Lukaas1 »

Du lär lära dig svenska först
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 863
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Antar att han menar att han har en urpluggad Senda och undrar hur mycket han kan få upp den i om han köper en 70cc, dock ej för kraftfull, för han är rädd att den ska skada motorn. Så uppfattade jag det :)
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

De kan man väl aldrig i förhand säga. De bror på vilken moppe du har och motorns skick. Det som oftast tar skada är veven i motorn om man kör en allt för varvig cylinder, det vill säga över sportklassen på 70cc cylindrar. Men motorer där man inte bytt veven till starkare ska klara 70cc i sportklass.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Skriv svar