Beta RR 07 SM svårstartad

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Filip_00
Elmoped

Beta RR 07 SM svårstartad

Inlägg av Filip_00 »

Hej! Jag köpte en begagnad moped igår. Det var en ny cylinder som inte ens var inkörd och motorn var fräsch. Jag testade den innan jag köpte den och den gick bra. Sen nästa dag så var den svårstartad och jag behövde kicka flera ggr ( använde choken). När den startade var det som att den redan gasade och när man stängde av choken så blev den lugn efter några sekunder. Fast den la av om man inte gasade lite då och då.

När vi fraktade den så regnade det hyfsat mycket (den vu ute i regnet i ungefär 2 timmar).

Någon som har någon aning om vad felet är?

Mvh Filip
Användarens profilbild
xoldero
Farsans gamla zündapp

Re: Beta RR 07 SM svårstartad

Inlägg av xoldero »

Filip_00 skrev:Hej! Jag köpte en begagnad moped igår. Det var en ny cylinder som inte ens var inkörd och motorn var fräsch. Jag testade den innan jag köpte den och den gick bra. Sen nästa dag så var den svårstartad och jag behövde kicka flera ggr ( använde choken). När den startade var det som att den redan gasade och när man stängde av choken så blev den lugn efter några sekunder. Fast den la av om man inte gasade lite då och då.

När vi fraktade den så regnade det hyfsat mycket (den vu ute i regnet i ungefär 2 timmar).

Någon som har någon aning om vad felet är?

Mvh Filip
Av din beskrivning så känns det för mig inte som att det är nåt fel på moppen, kanske ett nytt tändstift och att allt vatten körs ur motorn skulle få den att gå bättre?

Alltså, kör en längre sväng med moppen och se om den startar lättare nästa gång den är kall?
Filip_00
Elmoped

Inlägg av Filip_00 »

Ska testa imorgon. Tack så mycket för tipset :)
Skriv svar